اذعان محقق آمریکایی: ناتو از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند

بروس گاگنون، نویسنده نشریه «فارین پالیسی» رفتار ناتو را ریاکارانه دانست و این ائتلاف را به استفاده ابزاری از اوکراین متهم کرد.

هماهنگ‌کننده شبکه جهانی علیه سلاح‌ها و قدرت هسته‌ای درباره موضع ناتو در قبال اوکراین گفت: «همه چیز درباره ناتو ریاکارانه است. آن‌ها اعلام می‌کنند که «اتحاد صلح» هستند، اما تاریخ آن‌ها چیزی جز جنگ نیست. یوگسلاوی، عراق، افغانستان، لیبی، سوریه و اکنون اوکراین همه نشان می‌دهند که ناتو در واقع دزد دریایی است؛ وظیفه ناتو این است که تسلیم خواسته‌های شرکت‌های غربی باشد.»

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، به گفته این محقق آمریکایی، اگر آمریکا و ناتو مایل به مذاکره جدی و پذیرش خواسته‌های منصفانه و معقول روسیه برای توقف گسترش ناتو، پایان دادن به تحرکات نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه و اقداماتی از این دست بودند، این جنگ هرگز روی نمی‌داد، اما ناتو به امنیت واقعی برای هیچ‌کس علاقه‌ای نداشت. تنها چیزی که برای این ائتلاف مهم بود صنعت تسلیحات آمریکا و خودش بود که از این جنگ سود زیادی به دست می‌آورد.

این کارشناس آمریکایی در ادامه به شرح اهداف ناتو می‌پردازد و تصریح می‌کند: «ناتو قصد دارد در اوکراین و در امتداد مرز روسیه «زخمی چرکی» ایجاد کند. من اصلاً تعجب نخواهم کرد که ببینم لهستان نیز برای کمک به گسترش این تنش وارد جنگ شده است. ناتو و پیمانکاران دفاعی قدرتمند آن از ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین سود می‌برند. شیطان‌سازی از مسکو و دامن زدن به بی‌ثباتی در امتداد مرز‌های روسیه به وضوح یک هدف کلیدی ناتو است.»

گاگنون در پایان تأکید کرد که آمریکا و ناتو فقط خواهان قدرت و کنترل‌ هستند و هر کشوری که در مسیرشان قرار می‌گیرد را با خاک یکسان می‌کنند. این «شیوه عملیاتی» ناتو در سال‌های اخیر بار‌ها به کار گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند..؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
از کشورهای عربی مثل اماراتیها و سعودیها هم به عنوان ابزار یا بهتره بگیم گاو شیرده استفاده می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اگه آمریکا تو قضیه اوکراین برنده بشه وای به حال دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی مزدور آمریکاست
آخرین اخبار