پرندگان ماهی‌خوار در تور‌های صیادی ساحل گیلان گرفتار و تلف شدند

گروهی از پرندگان ماهی‌خوار از گونه باکلان بزرگ در ساحل دستک آستانه اشرفیه گیلان بر اثر گرفتار شدن در تور‌های صیادی تلف شدند.

مرگ دسته جمعی مرغان ماهی‌خوار در ساحل دستک شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان تصاویر غم انگیزی در ایام نوروز امسال برای گردشگران و مردم این مناطق شمالی کشور رقم زد.

یک شهروند خبرنگار با ارسال فیلمی خواستار رسیدگی مسئولان شد.


بیشتر بخوانید: تراژدی مرگ مرغان دریایی در ساحل آستانه اشرفیه + فیلم


مرغان ماهی‌خوار با گرفتار شدن در تور ماهیگیران تلف می‌شوند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه در مورد این فیلم گفت: این پرندگان ماهی‌خوار که به روش شیرجه و غوطه وری در آب اقدام به صید ماهی می‌کنند، برای خوردن ماهی وارد تور‌های صیادی شده و نتوانستند به موقع فرار کنند و جان خود را از دست دادند.

به گفته رامین حسین زاده، لاشه پرندگان گرفتار و خفه شده در تور ماهیگیران توسط صیادان یا امواج آب به ساحل منتقل شده است.

او از مشاهده چنین تلفاتی همه ساله در این فصل در طول نوار ساحلی استان‌های شمالی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه باکلان بزرگ جزء گونه‌های با جمعیت نسبتا زیاد است، این حجم از تلفات در جمعیت بزرگ این گونه قابل پیش بینی و چشمپوشی است.

سرپرست حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه می‌گوید: اوج فعالیت پره‌های صیادی در فصل زمستان و پاییز است و در فصل بهار فقط تا ۱۵ الی ۲۰ فروردین ماه فعالیت دارند.

به گفته آقای حسین زاده، پرنده باکلان در فهرست نیازمند به حمایت حیات وحش قرار ندارد و خطری بالقوه جمعیت این گونه را تهدید نمی‌کند.

او همچنین تأکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته علائمی از بیماری در این تلفات پرندگان مشهود نبوده است.

مرغان ماهی‌خوار با گرفتار شدن در تور ماهیگیران تلف می‌شوند

همه ساله در اوایل فصل بهار دسته‌های باکلان بزرگ در مسیر مهاجرت به عرض‌های شمالی و بخش‌هایی از اروپا و کشور‌های حوزه قفقاز در مناطقی از گیلان و مازندران برای تجدید قوا و تأمین انرژی توقف می‌کنند و این توقف همزمان با اوج فعالیت پره‌های صیادی در دریا و رودخانه است.

ساحل دستک شهرستان آستانه‌اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.