برداشت سبزی و صیفی از مزارع جنوب فارس آغاز شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی از ۱۷ هزار و ۷۱۵ هکتار مزارع جنوب استان خبر داد.

مهدی صادقی گفت: عملیات برداشت از این مزارع عمدتا از فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه نیز ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: عمده مزارع سبزی و صیفی به روش زیر پلاستیکی و در شهرستان‌های قیروکارزین، لارستان، لامرد، مهر، فراشبند، خنج، کازرون و داراب کشت شده است.

به گفته او، پیش بینی می‌شود قریب به ۸۰۰ هزار تن از این محصولات برداشت و روانه بازار مصرف شود.

این مقام مسئول گفت: کشت‌های زیر پلاستیکی به دلایل افزایش دمای خاک و کاهش خسارت علف‌های هرز بستر رشد و نمو محصولات صیفی را در فصل زمستان فراهم می‌آورد و این نوع کشت حدود ۲۷ درصد از سطح زیر کشت ۶۵ هزار هکتاری محصولات سبزی و صیفی استان فارس را به خود اختصاص می‌دهد.

او گفت: سطح زیرکشت محصولات زیر پلاستیکی استان فارس نسبت به سالیان گذشته به دلیل خشکسالی از کاهش ۲۹ درصدی برخوردار است و با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان می‌تواند در بالا بردن سطح زیر کشت پلاستیکی تونلی تاثیرگذار باشد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس می‌گوید: با توجه به بالابودن میزان تولید در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، بالا بردن همزمان ظرفیت فرآوری کارخانجات استان لازم و ضروری است و باید شرایطی فراهم کرد تا بتوان ۴۰۰ هزار تن محصول مازاد نیاز استان را در این ماه‌های تولیدی صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.