جهاد برای آبادانی روستاها

جهادگران بسیجی شهرستان فردوس با ساخت خانه و انجام تعمیرات در روستا‌های محروم این شهرستان، برای آبادانی روستا‌ها تلاش می‌کنند.

خدمات خالصانه بسیجیان جهادگر به اهالی مناطق محروم خراسان جنوبی پس از پایان تعطیلات نوروزی نیز همچنان ادامه دارد.

این بار شهرستان فردوس صحنه تلاش و عشق به هم نوع شده است و جهادگران در روستا‌های آن مشغول فعالیت هستند.

جهادگرانی که با هر سن و تخصصی هدفی جزو آبادی و کمک به رفع کمبود‌های روستائیان و افراد ساکن در نقاط محروم استان ندارند.

حضور داوطلبانه جهادگران در اردوهای جهادی

یکی از جهادگران حاضر در اردو‌های جهادی شهرستان فردوس می‌گوید: چند سالی می‌شود که به صورت داوطلبانه در اردو‌های جهادی شرکت می‌کنم.

او می‌گوید: این اردو علاوه بر آن که سبب محرومیت زدایی و رفع مشکلات محرومین می‌شود، باعث تجدید قوای جهادگران و افزایش روحیه آن‌ها می‌شود.


بیشتر بخوانید


یکی از اهالی روستا‌های فردوس نیز می‌گوید: ۵۳ کیلومتر با مرکز شهر فردوس فاصله داریم و این فاصله سبب می‌شود که از خدمات بسیاری دور باشیم.

او می‌گوید: گروه‌های جهادی در هر سال ۲ تا ۳ بار به روستای ما می‌آیند و خدمات مختلفی از جمله آرایشگری، بنایی، جوشکاری و برق کاری را انجام می‌دهند.

شرکت ۱۲۰ جهادگر در اردوهای جهادی فردوس

سرهنگ فاطمی نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فردوس گفت: ۸ گروه جهادی با حضور حدود ۱۲۰ جهادگر هم اکنون در این شهرستان فعال هستند.

او به زمینه‌های فعالیت این گروه‌ها اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت این گروه‌ها ساخت و تعمیر منزل برای محرومین و روستانشینان است.

حجت الاسلام شاکری امام جمعه فردوس نیز گفت: هر جا کار‌ها به صورت جهادی انجام شده است، در آن جا پیشرفت نیز ملموس بوده و باید از این فرهنگ به خوبی استفاده شود تا مشکلات به حداقل برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.