ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای اهدای خون

مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: روزه داران بهتر است بعد از صرف وعده افطار خون اهداء و تا وعده سحر از مایعات فراوان استفاده کنند.

 افشین محمدی گفت: اهدا خون غلظت خون را کاهش می‌دهد و از خطر انعقاد خون در بدن که در نهایت منجر به سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود، پیشگیری می‌کند.

اهدا خون علاوه بر انجام کار خداپسندانه و تاثیرات مثبت معنوی نیز تاثیرات جسمی بسیار مناسبی بر روی بدن دارد از لختگی‌های خون در بدن از جمله سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

او گفت: درسال گذشته وضعیت اهدا خون در همدان در وضعیت مطلوبی قرار داشت به طوری که ۶۲۰۰ واحد خون به استان‌های نیازمند به خون، ارسال شد که از جمله این استان‌ها تهران، گیلان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: امسال بعد از پایان تعطیلات نوروزی بلافاصله وارد ماه مبارک رمضان شدیم که برای سهولت انجام اهدا خون برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و اهدا کنندگان خون می‌توانند در هر زمان که تمایل داشته باشند نسبت به اهدا خون اقدام کنند چرا که مراکز ما از ۸ صبح هر روز فعال بوده و تا ۱۲ شب نیز در خدمت اهدا کنندگان هستیم و تنها در ملایر شیفت شامگاهی وجود ندارد.

به گفته محمدی اکنون تیم‌های سیار، غیر فعال شده و به علت شرایط روزه داری نمی‌توانند از شهرستان خارج شوند، اما بعد از پایان ماه مبارک رمضان تیم‌های سیار مجدد فعال می‌شوند.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون افزون بر ۸۰۰ واحد خون به سیستان و بلوچستان ارسال کردیم و هیچ نوع کمبودی در خصوص اهدا خون نداریم و تمامی گروه‌های خونی در همدان تامین است، اما شهروندان باید بدانند که اهدا خون بر انجام حجامت ارجحیت دارد چرا که اهدا خون علم پذیرفته شده دنیاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.