رگبار باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در راه آذربایجان‌شرقی است

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه نفوذ سامانه بارشی زودگذر به این استان رگبار باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

آقای امیدفر با بیان اینکه  سامانه بارشی همه نواحی استان آذربایجان شرقی به ویژه نیمه شرقی را دربر می‌گیرد، گفت: فعالیت این سامانه موجب تشدید رگبار باران، غرش آذرخش، وزش باد گاهی تا شدید همراه با گرد و خاک در استان می‌شود.

 فعالیت این سامانه تا اواخر روز شنبه ادامه خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بارش تگرگ، اصابت آذرخش، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

 همچنین به دنبال فعالیت این سامانه احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن و سقوط درختان فرسوده و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد.

به مسافران و رانندگان توصیه می شود سفر‌های غیرضروری را لغو و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

وی خواستار لغو پرواز با هواپیما‌های سبک، محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و جاده‌های کوهستانی و مرتفع شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.