اقامت بیش از ۲۴۶ هزار مسافر در مراکز اقامتی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از اقامت بیش از ۲۴۶ هزار نفر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی این استان در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ خبرداد.

نادر فلاحی گفت: اقامت این تعداد مسافر و گردشگر نسبت به پارسال ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل می گوید: در تعطیلات نوروز امسال میزان ماندگاری مسافران از ۲۴ ساعت به سه روز افزایش یافت.

به گفته او، در این مدت ۹۱۷ هزار تردد خودرویی در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به پارسال بیش از ۱۲ هزار تردد افزایش دارد.

فلاحی گفت: موزه‌‎ها و اماکن تاریخی استان امسال مورد توجه گردشگران قرار گرفت و ۱۹ هزار و ۱۸۶ نفر از هموطنان از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار