سوریه عادی سازی روابط با ترکیه را تکذیب کرد

وزارت خارجه سوریه ارسال پیام از سوری آنکارا برای عادی سازی روابط دو کشور را تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه سوریه امروز پنجشنبه اخبار منتشر شده از سوی روزنامه ترکیه‌ای «حریت» مبنی بر عادی سازی قریب الوقوع روابط ترکیه و سوریه را تکذیب کرد.

راشاتودی به نقل از مقامی در وزارت امور خارجه سوریه نوشت: «آنچه روزنامه حریت ترکیه در مورد انتقال پیام‌هایی از آنکارا به دمشق مبنی بر بهبود روابط منتشر کرده است، صحت ندارد و چیزی جز یک تبلیغات رسانه‌ای جنجالی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با هدف شفاف کردن و مشروعیت بخشیدن به چهره دولت ترکیه نیست.»

این مقام سوری در ادامه خاطرنشان کرد که سوریه به هیچگونه مذاکره و گفتگو با آنکارا فکر نمی‌کند، مگر اینکه  ترکیه سربازان خود را از خاک سوریه خارج کند و حمایت از تروریسم و تجاوز مکرر علیه مردم سوریه را متوقف کند.

عفرین در شمال شرق سوریه چندین سال است که توسط نیرو‌های ترکیه اشغال شده است. این اقدام ترکیه باعث آوارگی هزاران نفر از اهالی شهر عفرین شده است که در شرایط بسیار وخیمی زندگی می‌کنند. با توجه به اینکه شهروندان عفرین مجبورند در اردوگاه‌ها زندگی کنند اوضاع این آوارگان به سبب کمبود خدمات و امکانات و نبود سازمان‌های بین المللی و انسانی در این اردوگاه‌ها سال به سال بدتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار