وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در مورد حمله موشکی به راه آهن شهر «کراماتورسک» اوکراین گفت از نظر فنی این حمله از سوی اوکراین شکل گرفته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تجزیه و تحلیل شعاع برخورد موشکی که به راه آهن «کراماتورسک» اصابت کرده تأیید می‌کند که این موشک از «منطقه تحت کنترل ارتش اوکراین» پرتاب شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شده: «انتظار می‌رود اوکراین به تحریکات و حملات موشکی خود به جوامعی که غیرنظامیان در آن مستقر هستند ادامه دهد».

ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (جمعه) به وقت محلی، دو موشک به ایستگاه قطاری در شهر «کراماتورسک» واقع در شرق اوکراین اصابت کرد.

تاکنون دست‌کم ۵۰ غیر نظامی از جمله ۵ کودک جان خود را از دست داده و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. در زمان حمله موشکی صد‌ها غیر نظامی در راه‌آهن حضور داشته و قصد داشتند به مناطق امن‌تر در غرب اوکراین بروند. دفتر دادستان کل اوکراین پس از آن اعلام کرد که در آن زمان نزدیک به ۴ هزار نفر در ایستگاه حضور داشتند.

اوکراین روسیه را به دست داشتن در این حمله موشکی متهم کرده است. اما پیش از وزارت دفاع، وزارت خارجه روسیه نیز ضمن رد این اتهامات، اوکراین را مسئول رخداد مذکور دانست و خواستار توقف ارسال سلاح به این کشور شد.

مقامات اسپانیا، استونی و لیتوانی تاکنون این جنایت را محکوم کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینیا 14هزار روس رو کشتن پس روسیه میتونه 140هزار اوکراینی رو بکشه چون انتقام باید چند برابر دردناک تر باشه تا از جنایات بعدی پیشگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چقدر پست و کثیفین شما روسیه اشغالگر کودک کش.
زنان و کودکان بی گناه رو قتل عام می کنین و گردن خودشون میندازین!!!!!!! و فکر میکنین مردم دنیا عقل و شعور ندارند.
مرگ بر شما و حامیان کثیف شما که افکار و چرندیات کثیف شما رو تبلیغ می کنند.
مرگ بر بردگان ارباب پوتین جنایتکار روانی دیوانه
آخرین اخبار