تداوم کسری آبخوان های گلستان در سال جاری

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: به دلیل تاثیر خشکسالی پارسال و استفاده بیش از حد مجاز از سفره های زیرزمینی، کسری آبخوان ها تداوم دارد.

سید محسن حسینی در دیدار با فرماندار شهرستان علی آباد کتول گفت: لازم است مصرف کننده‌های بخش‌های مختلف آب مانند جهاد کشاورزی و صنعت و آبفا نسبت به مصرف بسیار حساس باشند و برای بهینه مصرف کردن با توجه به شرایط خشکسالی از همه ظرفیت‌ها کمک بگیرند.

او در مورد مولفه‌های مختلف طرح قره سو زرین گل در شهرستان علی آباد کتول گفت: با همکاری و تعاملات فراوان بخشی از مشکلات این طرح با بانک توسعه اسلامی رفع شد و بخش‌هایی از قرارداد‌های جدید در حال انعقاد است .

به گفته حسینی  ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز پس از سفر ریاست جمهوری برای هزینه‌های کارفرمایی در سال جاری برای این طرح در نظر گرفته شده است.

او گفت: به غیر از اجرای شبکه در این طرح، باید در برخی مناطق آب بندان‌هایی احداث شود که نیازمند مشارکت مردم است.

حسینی می گوید: تا زمان تکمیل شبکه، آب سد نگارستان بر اساس ضوابط آب مازاد می‌تواند در اختیار کسانی که در ابتدای شبکه هستند قرار گیرد که در چند سال اخیر، این روش اعمال شده است.

ابراهیم احمدی فرماندار علی آباد کتول نیز گفت: روز‌های سختی در حوزه آب پیش رو داریم و بهره برداران در بالادست و پائین دست سد مطالبه آب دارند و مهم‌ترین موضوع اقناع جامعه بهره بردار است که باید طبق قوانین از آب بهره‌مند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.