چهل‌وششمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

آنتونوف: اقدامات غرب می‌تواند منجر به درگیری نظامی آمریکا و روسیه شود

سفیر روسیه در آمریکا با خطرناک توصیف کردن اقدامات غرب در اوکراین هشدار داد این اقدامات می‌تواند منجر به درگیری نظامی آمریکا و روسیه شود.

با پایان چهل‌وپنجمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آن‌که درگیری میان اوکراین و روسیه تنها در میدان نبرد تمام می‌شود، خواستار حل‌وفصل نظامی درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین شد.

این در حالی است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا تأکید کرد کشور‌های غربی مستقیما در رویداد‌های جاری دخالت دارند، زیرا به پمپاژ سلاح و مهمات به اوکراین ادامه می‌دهند و در نتیجه به خونریزی بیشتر دامن می‌زنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه از واگذاری زرادخانه‌ی هسته‌ای این کشور بعد از جدا شدن از شوروی سابق ابراز تأسف کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز که در سفری غیرمنتظره در روز شنبه به کی‌یف، پایتخت اوکراین رفته و با همتای اوکراینی خود در نشستی خصوصی دیدار کرده بود، از بسته جدید کمک‌ها به اوکراین خبر داد. «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا گفت که رویداد «هدف جهانی: برای آینده خود متحد شویم» قصد دارد تا ۱۰.۱ میلیارد یورو برای اوکراین کمک مالی جمع‌آوری کند.


بیشتر بخوانید:


وزارت دفاع روسیه از هدف گرفتن یک کشتی اوکراینی در نزدیکی «ماریوپل» خبر داد و گفت این کشتی در تلاش برای نفوذ به ناوگان دریای سیاه روسیه بود و به درخواست کشتی‌های مرزی روسیه برای برقراری ارتباط پاسخ نمی‌داد. به گفته وزارت دفاع روسیه با عدم توجه کشتی اوکراینی به هشدارها گشت مرزی روسیه به سمت تیراندازی کرد که منجر به آتش‌سوزی در آن شد.

چهل‌وششمین روز از حمله روسیه به اوکراین نیز با تحولاتی همراه است که می‌توانید در ادامه بخوانید:

ادعای رسانه ها در خصوص کشته شدن غیرنظامیان در شرق اوکراین

برخی منابع خبری مدعی شدند در بمباران آخر هفته در شرق اوکراین ده غیرنظامی از جمله یک کودک کشته و یازده نفر دیگر در اطراف خارکیف زخمی شدند.

۲ سال پیش
گفت و گوی رئیس جمهور ترکیه با صدر اعظم اتریش در خصوص جنگ اوکراین

اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با صدراعظم اتریش درباره روابط دوجانبه و جنگ در اوکراین رایزنی کرد.

اردوغان همچنین به صدراعظم اتریش گفت که آنکارا و وین می‌توانند همکاری‌ها را در زمینه تامین گاز طبیعی، تقویت کنند.

۲ سال پیش
صدر اعظم اتریش فردا برای دیدار با پوتین به مسکو می‌رود

«کارل نهمر» صدراعظم اتریش، فردا (دوشنبه) به مسکو سفر می‌کند تا با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، دیدار و درباره اوکراین رایزنی کند.

۲ سال پیش
درحواست پاپ فرانسیس برای آتش بس در اوکراین

پاپ فرانسیس خواستار آتش بس در اوکراین به مناسبت عید پاک در یکشنبه آینده شد.

۲ سال پیش

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد : ناتو نیروی دائمی در شرق مستقر می کند.

۲ سال پیش
ادعای کاخ سفید: جهان پیش از این نیز شاهد راهبردهای تهاجمی روسیه به اوکراین بوده است

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی درباره انتصاب فرد جدیدی برای راهبرد روسیه در درگیری با اوکراین گفت جهان پیشتر نیز شاهد «راهبرد زمین سوخته» از سوی روسیه در قبال اوکراین بوده است.

۲ سال پیش

زلنسکی در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: «اطمینان ندارم که نیروهای اوکراین آنچه را که برای موفقیت در جنگ با روسیه نیاز دارند، از آمریکا دریافت کنند.»

۲ سال پیش
اعمال فشار آمریکا بر اقتصاد روسیه

خبرگزاری رویترز، سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا بر اعمال فشار بر اقتصاد روسیه ادامه خواهد داد. 

۲ سال پیش
لایحه لغو تسهیلات روادید روسیه برای شهروندان اروپایی

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دولت روسیه لایحه‌ای را به دومای دولتی این کشور ارائه کرده است که در صورت تصویب، برخی از روادید‌های اتباع اغلب کشور‌های اروپایی لغو خواهد شد. بر اساس این لایحه، دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک که تبعه اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، دانمارک، ایسلند یا لیختنشتاین هستند برای ورود به روسیه باید روادید دریافت کنند و اولویت‌ها برای صدور روادید برای همه اعضای هیئت‌های رسمی، ملی، دولت‌ها یا پارلمان‌های منطقه‌ای، دادگاه‌های قانون اساسی یا عالی و خبرنگاران این کشور‌ها لغو خواهد شد.

۲ سال پیش
وزیرخارجه اوکراین: اگر اوکراین به ناتو می‌پیوست جنگ رخ نمی‌داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد اشتباه راهبردی آلمان و فرانسه این بود که اجازه ندادند اوکراین به ناتو ملحق شود، (در صورت پیوستن اوکراین به ناتو) جنگ اتفاق رخ نمی‌داد.

۲ سال پیش
اعلام همبستگی جانسون با مردم اوکراین در سفر به این کشور

به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، بوریس جانسون در حالی که درون قطار در مسیر اوکراین بود گفت: سلام، من بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هستم. من با قطار فوق العاده اوکراین از لهستان در حال سفر به کی یف هستم. می خواهم نخست از همه کارکنان راه آهن اوکراین تشکر کنم. شما مردان آهنین نامیده می شوید زیرا این صنعتی است که شما در حال کار در آن هستید، اما همچنین این موضوع، بیانگر روحیه اوکراین در مقابله با تجاوز هولناک است که شاهد آن هستیم. باید بگویم به خاطر از دست رفتن برخی از همکاران شما متاسف هستم. ما در انگلیس با شما اعلام همبستگی می کنیم.

۲ سال پیش
گفتگوی دبیر کل ناتو با رئیس کمیسیون اروپا

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «با اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا درباره سفر اخیرش به کی یف و دیدار با رئیس جمهور زلنسکی صحبت کردیم. ما به ادامه حمایت های بیشتر از اوکراین مصمم هستیم. ناتو و اتحادیه اروپا در همبستگی با مردم اوکراین متحد هستند.»

۲ سال پیش
طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۳ هزار و پانصد نفر از مرز روسیه عبور کردند

بیش از ۱۳ هزار و پانصد نفر از ساکنان دونباس در شبانه روز گذشته از مرز روسیه در منطقه روستوف عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، این در حالی است که جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک در چند ماه اخیر زیر سنگین‌ترین گلوله باران‌های نیرو‌های مسلح اوکراین قرار داشته است.

بنا به اعلام سرویس مطبوعاتی آژانس امنیت فدرال روسیه (FSB)، بیش از ۱۳۵۰۰ نفر که از جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک تخلیه شده اند در ۲۴ ساعت گذشته از مرز روسیه در منطقه روستوف عبور کردند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از انهدام کاروان خودروهای زرهی اوکراین خبر داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بالگردهای تهاجمی این کشور کاروان خودروهای زرهی و پدافند هوایی اوکراین را منهدم کرد.

۲ سال پیش
نگرانی آلمان از پیامد‌های جنگ اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از فروشگاه‌های روسی آغشته به رنگ گرفته تا توهین در خیابان، حملات به جامعه روسی در آلمان از زمان تهاجم به اوکراین چند برابر شده است و به همین علت مقامات و مسئولان آلمانی نگران هستند که پیامد‌های این جنگ نمود و اثر خود را در خاک کشور آن‌ها نیز نشان دهد.

۲ سال پیش
زلنسکی: با صدر اعظم آلمان درباره تحریم روسیه گفتگو کردم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت با صدر اعظم آلمان درباره تحریم روسیه و حمایت نظامی و مالی از کشورمان گفتگو کردم .

او افزود: در گفتگو با صدر اعظم آلمان بر لزوم مشخص کردن هویت عاملان جنایات جنگی و مجازات آنان تأکید کردم.

۲ سال پیش
اوکراین خرید گاز از اروپا را متوقف می‌کند

کانال خبری اسپوتنیک گزارش داد اوکراین به دلیل ریاضت اقتصادی قصد دارد خرید گاز از اروپا را متوقف کند. مشاور رئیس شرکت نفت وگاز اوکراین در این خصوص گفت: کی‌یف به دلیل ریاضت فزاینده اقتصادی، خرید گاز از اتحادیه اروپا را به طور کامل متوقف خواهد کرد. منشا این گاز روسیه نیست، بلکه اروپاست.

۲ سال پیش
انهدام ۸ پهپاد اوکراینی

الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور، ۸ پهپاد اوکراینی را در چندین منطقه از جمله لوهانسک سرنگون کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی: دیگر نمی‌توان منتظر ماند

شبکه تلویزیونی «ب. اف. ام. ت. و» فرانسه روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه اوکراین دیگر نمی‌تواند منتظر بماند، بار دیگر خواستار تحریم نفت روسیه شد.

زلنسکی در آخرین پیام ویدیویی خود اعلام کرد: «اوکراین نمی‌تواند بیش از این صبر کند. آزادی نمی‌تواند بیش از این صبر کند. وقتی استبداد به هر آنچه که حافظ صلح در اروپا است، حمله می‌کند، باید فوراً اقدام شود. ما باید بر اساس اصول عمل کنیم. در سطح همه دموکراسی ها، در تمام جهان متمدن، تحریم نفت باید اولین قدم باشد.»

۲ سال پیش
مقر گردان دنیپروپترووسک با موشک‌های نقطه زن منهدم شد

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع روسیه از انهدام مقر گردان «دنیپروپترووسک» با موشک‌های نقطه زن خبر داد که از سمت دریا شلیک شده بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور روز گذشته ۸۶ پایگاه نظامی اوکراین از جمله یک مرکز فرماندهی را هدف قرار دادند.

این منبع همچنین از انهدام سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ در فرودگاه نظامی چوگوف اوکراین خبر داد.

گفتنی است استان دنیپروپتروفسک از استان‌های مرکزی کشور اوکراین است که یک منطقه صنعتی مهم به حساب می‌آید. مرکز این استان شهر دنیپروپتروفسک است.

۲ سال پیش
گازپروم به تامین گاز برای انتقال به اروپا از طریق اوکراین ادامه می‌دهد

سخنگوی گازپروم تاکید کرد این شرکت طبق روال عادی به انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، سرگئی کوپریانوف، در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین طبق روال عادی و مطابق با درخواست مشتریان اروپایی یعنی ۷۹.۶ میلیون متر مکعب در روز انجام خواهد شد.

این حجم کمتر از حدود ۱۰۹.۵ میلیون متر مکعب در روز است که براساس سفارش‌های بلند مدت قرار بوده است از طریق اوکراین تحویل داده شود.
تا شنبه ۹ آوریل، ۷۸.۳ میلیون متر مکعب گاز درخواست شده است.

۲ سال پیش
لهستان همکاری با مجارستان را به حال تعلیق درآورد

معاون نخست وزیر لهستان از تعلیق همکاری‌های این کشور با مجارستان خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یاروسواف کاچینسکی اعلام کرد لهستان همکاری با مجارستان را به علت موضع بوداپست درباره اوضاع اوکراین، به حال تعلیق درآورد.

کاچینسکی در یک مصاحبه مطبوعاتی، به شدت از ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان انتقاد کرد و افزود: لهستان نمی‌تواند به همکاری با مجارستان ادامه دهد، مگر آنکه اوربان موضع خودش را درباره جنگ اوکراین تغییر دهد.

گفتنی است نخست وزیر مجارستان پیش از این درباره روایت دولت اوکراین در مورد ماجرای شهر بوچا ابراز تردید کرده بود.

از سوی دیگر، دبیر مطبوعاتی نخست وزیر مجارستان تاکید کرد کشورش از اجرای تحقیقات مستقل درباره حوادث اخیر در بوچا حمایت می‌کند.

۲ سال پیش
رزمایش ارتش روسیه در کالینینگراد

فرماندهی کل ناوگان دریای بالتیک ارتش روسیه از اجرای رزمایش نظامی در منطقه کالینینگراد خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فرماندهی کل ناوگان دریای بالتیک ارتش روسیه اعلام کرد رزمایش نظامی در منطقه کالینینگراد که بین لهستان و لیتوانی قرار دارد، خبر داد. این فرماندهی افزود: جنگنده‌های سوخوی ۲۷ و بمب افکن‌های سوخوی ۲۴ تمرین‌های رزمی شبانه برای حمله به اهداف هوایی و زمینی با سرعت کم و انهدام مراکز فرماندهی و تجهیزات نظامی دشمن فرضی اجرا کردند.

این فرماندهی خاطر نشان کرد: دو هزار نظامی روسی در این رزمایش و نیز ۶۰ یگان تجهیزات نظامی در این رزمایش مشارکت داشتند.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گذشته به کشور‌های اروپایی درباره اقدام علیه منطقه کالینینگراد روسیه هشدار داد و افزود: چنین اقدامی به مثابه بازی با آتش خواهد بود.

۲ سال پیش
اوکراین ۲۶ زندانی را با روسیه مبادله کرد

اوکراین روز شنبه اعلام کرد که از زمان آغاز تهاجم روسیه، شماری دیگر از اسرا را با روسیه مبادله کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، در چارچوب این مبادله اوکراین ۲۶ اسیر روسی را به دولت روسیه تحویل داد و ۱۲ سرباز اوکراینی و ۱۴ غیرنظامی را تحویل گرفت.

ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین در تلگرام نوشت: ۱۲ سرباز ما از جمله یک افسر زن در حال بازگشت به خانه هستند. ما همچنین ۱۴ غیرنظامی از جمله ۹ زن را آزاد کرده ایم که در مجموع ۲۶ نفر می‌شود.

او تعداد روس‌هایی که تاکنون با اوکراینی‌ها مبادله شده اند را مشخص نکرد.

تاتیانا موسکالکووا، نماینده حقوق بشر در کرملین، به نوبه خود با تایید این خبر خاطر نشان کرد که ۱۴ ملوان روسی توانسته اند به کشور خود بازگردند.

چهارده ملوان کشتی غیرنظامی Azov Concord که به گفته وی از اول فوریه در اختیار ارتش اوکراین در بندر ماریوپول در دریای آزوف بودند، آزاد و به مکان امن منتقل شدند.

چندین مبادله سرباز و غیرنظامی دیگر بین اوکراینی‌ها و روس‌ها از آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه تاکنون انجام گرفته است. اما این مبادلات به تایید رسمی نرسیده است و فقط دو کشور خبر آن را اعلام کرده اند.

در اول آوریل، ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که ۸۶ اسیر خود را با روس‌ها مبادله کرده است، بدون اینکه تعداد سربازان روسیه را مشخص کند.

۲ سال پیش
تخلیه ۴۵۳۲ غیرنظامی از طریق گذرگاه های بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، مدیر دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد روز شنبه در مجموع چهار هزار و ۵۳۲ نفر از طریق دو گذرگاه بشردوستانه که برای کمک به خروج غیرنظامیان از شهر‌های شرقی و جنوبی اوکراین ایجاد شده بود، تخلیه شدند.

بنا بر اعلام این منبع، روز جمعه نیز شش هزار و ۶۶۵ نفر توانستند از درگیری‌ها بگریزند.

۲ سال پیش
آخرین قیمت جهانی نفت

براساس آمار اعلام شده در پایگاه اینترنتی «اویل پرایس»، در پایان معاملات شامگاه جمعه هشتم آوریل ۲۰۲۲ (به وقت تهران)، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با دو و ۱۹ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه (۱۰۰ دلار و ۵۸ سنت)، به ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز برای تحویل در ماه مه، با دو و ۳۲ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه (۹۶ دلار و ۳ سنت)، ۹۸ دلار و ۲۶ سنت معامله شد.

بنا بر اعلام سایت اوپک، قیمت سبد نفتی اوپک هم در پایان معاملات روز پنجشنبه هفتم آوریل ۲۰۲۲ با شش دلار و یک سنت کاهش در مقایسه با روز کاری قبل (روز سه شنبه -۱۰۶ دلار و ۱۳ سنت) به قیمت ۱۰۰ دلار و ۱۲ سنت رسید.

۲ سال پیش
وزیر دارایی: کشور‌های بریکس می‌توانند آثار تحریم‌ها علیه روسیه را کاهش دهند

وزیر دارایی روسیه گفت، کشور‌های مجموعه بریکس می‌توانند آثار تحریم‌های غرب علیه روسیه را کاهش دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، آناتولی سیلوانف تاکید کرد، کشور‌های بریکس با تلاش برای به کارگیری ابزار‌های مالی‌ای که در اختیار دارند این توانایی را دارند که بتوانند از آثار تحریم‌های سخت غرب علیه اقتصاد روسیه بکاهند.

وی کشور‌های بریکس را که شامل، روسیه، برزیل، چین، آفریقای جنوبی و هند می‌شود، ترغیب کرد بیش از هر زمانی در تجارت خارجی خود به ارز‌های رایج داخلی متکی و در پی آن باشند تا در تبادلات بانکی، نظام دیگری را جایگزین سوئیفت کنند.

وزیر دارایی روسیه ادامه داد، بانک‌های مرکزی کشور‌های بریکس در نشستی که این گروه داشت توافق کردند تا جهت حمایت از اقتصادهایشان در برابر آسیب‌های خارجی، به نظام بانکی ویژه‌ای اعتماد کنند که اجازه می‌دهد به صورت مشترک از ارز‌های جایگزین استفاده کنند.

سیلوانف ادامه داد، تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه می‌تواند سبب فروپاشی نظام پولی مبتنی بر دلار در جهان شود.

۲ سال پیش
تندرو‌های اوکراینی بندر ماریوپل را مین کذاری کردند

ناخدای یکی از کشتی‌های متوقف شده در بندر ماریوپل خبر داد، گروه‌های فرقه گرا و تندروی اوکراینی در آب‌های این بندر مین گذاری کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، این منبع افزود، گروه‌های تندرو ضمن مین گذاری در بندر ماریوپل، از خروج کشتی‌های غیر نظامی از این بندر جلوگیری کردند.

همچنین یکی از خدمه‌های این کشتی افزود، ستیزه جویان تمام تجهیزات الکترونیکی کشتی را به سرقت برده اند.

نیکولای گلاکتیونف کاپیتان کشتی اسمارتا گفت: «پس از آنکه در بیست و چهارم فوریه عملیات نظامی آغاز شد فعالیت ما متوقف شد، گذرگاه آبی بندر مین گذاری شده است تا نتوانیم بندر را ترک کنیم.»

یکی دیگر از خدمه‌های کشتی می‌گوید: «تقریبا سه هفته قبل وارد کشتی شدند، ما را روی عرشه کشتی نگه داشتند و تمام تجهیزات الکترونیکی کشتی و اسناد را با خود بردند، الان در این بخش از بندر چهار کشتی متوقف شده است، در بخش دیگر بندر هم چند کشتی غیر نظامی دیگر متوقفند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.»

۲ سال پیش
بازگشایی سفارت اتحادیه اروپا در کی یف

اتحادیه اروپا بار دیگر سفارت خود در کی یف را پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در این شهر بازگشایی کرد.

این خبر در دیدار جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین اعلام شده بود و در جریان آن بورل از آمادگی اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در پایتخت اوکراین خبر داده بود.

لوئیجی دی مایو، وزیرخارجه ایتالیا نیز روز گذشته اعلام کرد: ایتالیا قصد دارد بلافاصله پس از عید پاک سفارت خود در کی یف را بازگشایی کند.

۲ سال پیش
سرنگون شدن سه جنگنده روسی

 فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد دفاع هوایی این کشور روز شنبه سه جنگنده، یک بالگرد، پنج پهپاد و چهار موشک کروز روسیه را منهدم کرد.

آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به طور پیوسته در حال ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین هستند. گرچه این تجهیزات شامل تسلیحات سنگین و پیشرفته نمی شود، اما موشک های هدایت شونده ضدتانک و موشک های دوش پرتاب ضد بالگرد به نیروهای اوکراینی توانایی بالایی برای انهدام ماشین جنگی روسیه داده است. 

۲ سال پیش
نخست وزیر سابق ایتالیا: رفتارهای پوتین در اوکراین ناامید کننده است

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا در سخنانی گفت: من از رفتارهای پوتین در اوکراین عمیقاً ناامید و ناراحت هستم.

برلسکونی اظهار کرد: من بیش از 20 سال است پوتین را می شناسم و در تمام این مدت فکر می کردم او یک فرد طرفدار دموکراسی و صلح است. پوتین نمی تواند از زیر بار مسئولیت قتل عام غیرنظامیان در بوچا و سایر نقاط اوکراین شانه خالی کند.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین از آلمان برای فروش تسلیحات سنگین

مقامات اوکراینی خواستار فروش یکصد دستگاه توپ خودکششی از آلمان شدند. در صورت موافقت آلمان با این درخواست فرآیند تحویل این تسلیحات دستکم 30 ماه به طول خواهد انجامید. 

پیش تر مقامات آلمانی بر خلاف سایر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین سرباز زده بودند. با این حال، با ادامه جنگ اوکراین پیشبینی می شود برلین در سیاست های خود در این زمینه تجدید نظر کند. 

مقامات آلمانی از نخستین روزهای جنگ اوکراین اقدام به اعمال تحریم های سنگین اقتصادی علیه مسکو کردند. با این حال، بخش انرژی روسیه همچنان از تحریم های غرب مصون مانده است. 

۲ سال پیش
پایان سومین مرحله از تبادل اسرا با روسیه

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، یک مقام اوکراینی از پایان سومین مرحله از تبادل اسرا با روسیه خبر داد.

۲ سال پیش
درهای بسته انگلیس به روی پناهندگان اوکراینی

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی انگلیس، تا روز جمعه از میلیون‌ها آواره اوکراینی، انگلیس فقط به ۴۱ هزار نفر از آنها روادید داده است.

براساس این گزارش‌ها، ۲۸ هزار و ۵۰۰ روادید به آوارگانی داده شده است که اعضای خانواده شان پیشتر در انگلیس زندگی می‌کردند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ روادید نیز پس از این که یک خانواده در انگلیس، حمایت از یک اوکراینی را متعهد شد، صادر شده است که از این تعداد نیز گفته شده کمتر از ۱۵ درصد توانستند وارد انگلیس شوند.

دولت بوریس جانسون گرچه مدعی حمایت از مردم اوکراین است اما تاکنون اقدام موثری برای استقرار پناهجویان این کشور انجام نداده است. 

۲ سال پیش
استفاده روسیه از بمب های دست ساز در اوکراین

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد نظامیان روسی در راستای افزایش تلفات، کاهش روحیه و محدود کردن آزادی حرکت نیروهای اوکراینی از بمب های دست ساز استفاده کرده است. 

این وزارتخانه تاکید کرد: نظامیان روس همچنان به هدف قرار دادن زیرساخت های اوکراین که می تواند باعث افزایش تلفات غیرنظامیان شود ادامه می دهند. 

۲ سال پیش
تجمع اوکراینی های مقیم انگلیس در برابر ساختمان نخست وزیری

همزمان با سفر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به اوکراین و دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور، شماری از اوکراینی‌های مقیم انگلیس با تجمع برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس تحریم نفت و گاز روسیه و پذیرش بیشتر پناهجویان اوکراینی را خواستار شدند.

تجمع کنندگان مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس در مرکز لندن، تحریم نفت و گاز روسیه را گامی موثر در کاهش درآمد‌های روسیه دانستند و از دولت انگلیس خواستند هر چه سریعتر به خرید و نفت و گاز از روسیه پایان دهد.

قیمت سوخت در انگلیس که پیش از جنگ اوکراین نیز سیر صعودی داشت پس از جنگ در اوکراین به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است که به تبع آن قیمت انواع کالا‌ها و خدمات نیز افزایش یافته و تورم هم به بالاترین میزان در سی سال اخیر رسیده است.

۲ سال پیش
پوتین فرمانده جدیدی برای درگیری های نظامی در اوکراین منصوب کرد

به گفته منابع آمریکایی و برخی منابع غربی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه فرمانده جدیدی برای جنگ در اوکراین منصوب کرد.

مقامات آمریکایی در گفتگو با سی ان ان گفتند الکساندر دورنیکوف، فرمانده ناحیه نظامی جنوبی روسیه از این پس به عنوان فرمانده اصلی جنگ در اوکراین انتخاب شده است.

مقامات غربی مدعی شدنند: این اقدام پوتین نشان می دهد که وی از پیشرفت نیروها در اوکراین راضی نیست و حالا تصمیم گرفته اقدامی متفاوت انجام دهد.

گفته می شود دورنیکوف 60 ساله نخستین فرمانده نظامی روسیه در سوریه بود.

۲ سال پیش
رییس جمهور مکزیک حمله روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرد

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک در پیامی ویدئویی گفت کشورش هیچ گونه توجیه در مورد حمله نظامی روسیه به اوکراین را نمی پذیرد.

لوپز اوبرادور با اشاره به تهاجم اسپانیا، فرانسه و آمریکا به این کشور آمریکای لاتین تاکید کرد: چون ما از تهاجم بیگانگان بسیار رنج برده ایم امروز نمی توانیم تهاجم روسیه به اوکراین را بپذیریم. ما خواستار راه حل مسالمت آمیز در این درگیری ها هستیم.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند 4 بدونه کوپن
۲۲:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
درود بر ملت ایران،کاش ،میشد از این سرزمین فرار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
کلا" آمریکا
دنیا را در ،
جنگ.. و کشت.. و کشتار.. و غارت.. و دود.. و آتش.. و ویرانی ها.. دوست داره

و فکر میکنه
همه دنیا مال او است..!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
والا به خدا...
۰۵:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
لایوبلاگو یادتون رفت اضافه کنین به خبر
آخرین اخبار