کاهش ۳۵ درصدی قیمت گوجه فرنگی

با ورود محموله‌های جدید گوجه فرنگی به خراسان جنوبی، قیمت این محصول کشاورزی ۳۵ درصد کاهش یافت.

هاشمی‌پور معاون بازرگانی و بازاریابی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: محموله ۱۰ تُنی گوجه فرنگی را دیروز از جیرفت وارد استان کردیم که قیمت این محصول در بازار ۳۵ درصد کاهش یافت.

او گفت: هر کیلوگرم گوجه فرنگی تنظیم بازار در روز بازار پاسداران به‌صورت سبدی ۱۱ هزار تومان و کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود و به‌زودی توزیع گوجه فرنگی تنظیم بازار در روز بازار غفاری و سایر میوه فروشی‌های شهر بیرجند را در صورت تقاضا خواهیم داشت.

هاشمی پور با بیان اینکه عرضه این مقدار گوجه فرنگی به بازار مرکز استان نقش موثری در کاهش قیمت داشته است گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۲۳ هزار تومان در هفته گذشته به ۱۶ هزار تومان در زمان حاضر رسیده است.

معاون بازرگانی و بازاریابی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در خصوص تنظیم بازار استان و کاهش قیمت گوجه فرنگی، واردات این محصول به استان تا اشباع و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه محموله‌های بعدی گوجه فرنگی در راه استان است گفت: هر چه نیاز مردم باشد در تأمین آن مشکلی نخواهیم داشت و ارسال گوجه فرنگی به شهرستان‌ها در زمینه تنظیم بازار این محصول نیز انجام خواهد شد.

هاشمی پور از واردات ۱۰۰ تُن سیب زمینی هم خبر داد و گفت: توزیع این مقدار سیب زمینی در بازار استان باعث کاهش ۴۰ درصدی قیمت محصول شده است.

معاون بازرگانی و بازاریابی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در هفته جاری همچنین واردات حدود ۳۰۰ تن سیب زمینی از استان‌های دیگر را در راستای تنظیم بازار خواهیم داشت و هیچ مشکلی در تامین این نوع محصول نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.