حجت الاسلام نیارکی:

بیش از هزار پرونده با مداخله همیاران صلح در زنجان منجر به سازش شد

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: پارسال بیش از هزار پرونده با مداخله همیاران صلح در زنجان منجر به صلح و سازش شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی امروز یکشنبه در اولین جلسه استانی ستاد صبر که با حضور اعضای ستاد و همیاران صلح برگزار شد، گفت: پارسال تعداد هزار و ۷۶۵ پرونده برای سازش به همیاران صلح ارجاع شده بود که از این تعداد، هزار و ۴۰۵ پرونده منجر به سازش شده است.

او هدف از تشکیل جلسه استانی ستاد صبر را مدیریت و ارائه راهکار برای ترویج سازش در پرونده‌ها و اختلاف‌ها عنوان و ابراز امیدواری کردکه خروجی این جلسه برای رسیدن به هدف موثر باشد.

رییس‌کل دادگستری استان زنجان استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت و شخصیت‌های صاحب نام برای سازش در پرونده‌ها را بسیار راهگشا برشمرد و گفت: برای ایجاد سازش در پرونده ها، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت، صاحبان منبر، نفوذ شخصیت‌های صاحب نام و موثر بسیار کارساز است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: شورای حل اختلاف استان زنجان، در ایجاد صلح و سازش از استان‌های برتر و موفق در کشور است که این امر نشان از همت و تلاش اعضای شورا و همیاران صلح دارد.

او بابیان اینکه ۵۶ درصد پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف استان زنجان، منجر به سازش شده است، گفت: پارسال پنج محکوم به قصاص با تلاش همیاران صلح، شورای حل احتلاف و همکاران دادسرا از قصاص رهایی یافتند.

در پایان جلسه مقرر شد برای سازش در پرونده‌های قتل در استان گروه‌هایی متشکل از طیف‌های مختلف جامعه تشکیل و اقدامات و پیگیری‌های لازم برای سازش در پرونده‌ها بویژه در ماه مبارک رمضان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.