امام جمعه ابهر گفت: تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین راه غلبه بر جنگ تحریمی است.

حجت‌الاسلام مرادپور ظهر امروز یکشنبه در جلسه با مدیران ابهر، گفت: طبق خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص)، ماه رمضان ماهی است که خداوند ما را به مهمانی خود دعوت کرده و همه اسباب پذیرایی را برای‌مان فراهم و موانع این پذیرایی را نیز ممنوع کرده است.

او می گوید: دعوت مسلمین به این مهمانی توسط خداوند متعال در حقیقت یادآور این است که انسان تنها برای خوردن و آشامیدن که یکی از بُعد‌های حیوانی است نیامده، بلکه آنچه در این مهمانی برای ما فراهم شده، توجه ویژه به بُعد انسانی است که از نیاز‌های واقعی بشر امروز است.

امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه ماه رمضان، ماه افزایش فیوضات است، پس همه ما باید سعی کنیم بهره‌مندی لازم را از این ماه ببریم، گفت: یکی از مهمترین ثمرات و نتایج ماه مبارک رمضان، افزایش تقوا در همه ابعاد زندگی انسان است، زیرا انسان در این ماه با تمرین گناه نکردن یاد می‌گیرد که چگونه با کنترل نفس خود در هر جا و در هر موقعیتی حرام خدا را مرتکب نشود.

مرادپور در ادامه با توضیح این مطلب که خداوند همواره بر نیت‌های خیر توجه داشته و به آن‌ها کمک می‌کند، گفت: با توجه به این موضوع همه ما باید در کار‌های خود به خدا توجه داشته و اقدامات‌مان برای جلب رضایت خدا باشد.

او با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به تحقق این شعار، گفت: یکی از ابعاد این شعار، دانش‌بنیان بودن است که باید مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد، زیرا دنیای امروز دنیای علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه کشور ما در قرن گذشته از یک کشور وابسته به کشور قوی و مقتدر تبدیل شده است، گفت: باید تلاش کنیم این روند در قرن جدید نیز ادامه داشته باشد و در این قرن کشور ما به عنوان یک پایه‌گذار تمدن اسلامی در جهان مطرح باشد، زیرا تحقق این موضوع آرزوی همه مومنان و موحدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.