جابه جایی هفت میلیون نفر با ناوگان مسافربری اصفهان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: هفت میلیون نفر سال گذشته در استان اصفهان در قالب ۸۶۰ هزار فقره سفر با ناوگان مسافری عازم نقاط مختلف کشور شدند.

محمدعلی صلواتی گفت: تعداد سفر‌ها با استفاده از ناوگان مسافربری در استان اصفهان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ چهار درصد افزایش داشته است.

استان اصفهان سال گذشته رتبه پنجم مجموع جابه جایی مسافر را با سهم هفت درصد در کشور کسب کرد.

به گفته او اصفهان رتبه چهارم جابه جایی مسافر درون استانی، رتبه دوم جابه جایی مسافر برون استانی و رتبه دوم تعداد مسافر وارد شده به استان را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داد.

از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین امسال ۲۳۵ هزار مسافر برون استانی با اتوبوس از مبداء اصفهان جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۵۳ درصد افزایش داشته است.

صلواتی می‌گوید در مجموع ۴۱۵ هزار نفر مسافر با استفاده از ناوگان عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری جا‌به جا شدند که رشد حدود ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیدا کرده است.

۵۲ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰ توسط ناوگان حمل و نقل باری استان حمل شد که این میزان کالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رتبه اول کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار