نیکوکاران بافقی حدود ۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد متعهد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در همایش جشن گلریزان شهرستان بافق فرهنگ سازی آزادی زندانیان را ماحصل مردمی برگزار شدن این جشن‌ها دانست.

عظیمی گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای فرهنگ سازی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت مردمی است.

او که همزمان با هشتمین روز ماه مبارک رمضان در جشن گلریزان زورخانه مالک اشتر شهرستان بافق سخن می گفت، از اقدامات ستاد دیه برای فرهنگ سازی کمک به مددجویان جرائم غیر عمد قدردانی کرد.

عظیمی گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه، غیر تجاری و غیر انتفاعی است که به همت شهید والا مقام، شهید اسد الله لاجوردی از سال ۱۳۶۹ تاسیس و برای آزادی مددجویانی قدم بر می دارد که به دلایل جرائم غیر عمد و بدهی‌های مالی در زندان تحمل حبس می کنند و تا زمانی که بدهی این زندانیان بدهکار پرداخت نشود همچنان باید در زندان بمانند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی تعداد ۲۱۹۷ زندانی از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان تاکنون گفت: به همت خیرین، نیکوکاران و صاحبان مشاغل، سال گذشته تعداد ۱۹۰ محکوم جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند که از این تعداد ۴۰ محکوم مالی بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای و تنها با اخذ گذشت، انجام مشاوره و اصلاح ذات البین از زندان آزاد شدند.

او گفت: هم اکنون تعداد ۶۳ محکوم مالی مشمول کمک ستاد دیه در زندان‌های استان به سر می برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بیش از  ۵۷ میلیارد تومان نیاز است که برای آزادی این محکومین همیاری و همکاری کلیه دستگاه‌ها، خیرین و نیکوکاران را طلب می کند.

اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای و آیین گلریزان به صورت سنتی از برنامه‌های اجرایی زورخانه مالک اشتر بود و در پایان این همایش مبلغ ۵ میلیارد ریال به همت نیکوکاران این شهرستان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار