مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری؛

به افرادی که موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده اند خدماتی ارائه نخواهد شد

کریمی گفت: به افرادی که موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود نشده‌اند هیچ‌گونه خدماتی در دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های عمومی و دولتی ارائه نخواهد شد.

آقای کریمی گفت: پارسال، ۲۲ هزار و ۳۶۸ کارت هوشمند ملی برای واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

همچنین۳۱ هزار و ۳۴۵ نفر جمعیت بالای ۱۵ سال در استان برای دریافت کارت خود نام‌نویسی کردند.

جمعیت بالای ۱۵ سال تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان، برابر ۷۶۷ هزار و ۹۹ نفر بود که ۱۰۰ درصد این جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.


بیشتر بخوانید


از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند در استان، ۷۵۶ هزار و ۸۳ نفر درخواست خود را برای دریافت کارت به ثبت‌احوال ارائه کرده‌اند.

تاکنون ۱۱ هزار و ۱۶ نفر از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در چهارمحال و بختیاری برای دریافت کارت خود نام‌نویسی نکرده‌اند.

افراد واجد شرایطی که تاکنون برای پیش‌ثبت‌نام خود اقدام نکرده‌اند، باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا از طریق سامانه ثبت‌احوال به نشانی الکترونیکی /https://www.sabteahval.ir پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند و سپس در تاریخ مشخص شده برای احراز هویت، گرفتن اثر انگشت و تهیه عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

استفاده از کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد و به افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند هیچ‌گونه خدماتی در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، شرکت‌های خدمات‌رسان، نهاد‌های عمومی دولتی و سایر سازمان‌ها ارائه نخواهد شد.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که از سوی سازمان ثبت‌احوال ایران به‌عنوان مرجع امور هویتی کشور صادر می‌شود و سن قانونی برای درخواست و صدور این کارت ۱۵ سال تمام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار