ضرورت توجه به ظرفیت و کشش شهرستان میانه در توسعه منابع آبی

فرماندار ویژه شهرستان میانه در توسعه منابع آب شهرستان بر ضرورت توجه به ظرفیت و کشش منطقه تاکید کرد.

آقای مسعود سعادتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میانه با محوریت آزادسازی حریم رودخانه و تعیین تکلیف حوضچه‌های غیرمجاز برداشت آب؛ حفر چاه و استخر‌های پلیمری غیر مجاز و نیز عدم رعایت حد مجاز حفاری و برداشت آب از برخی استخر‌های پلیمری مجوزدار را عمده دلائل کمبود منابع آب شهرستان برشمرد وگفت: متاسفانه ۲۲ میلیون متر مکعب آب به صورت غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها مورد استفاده واقع شده و منابع آب کشاورزی شهرستان و به ویژه آب شرب شهر میانه را به طور جدی تهدید می‌کند.

ضرورت بهره برداری صحیح و مجاز از منابع آبی شهرستان تاکید کرده خواستار اقناع سازی در وهله اول و برخورد قانونی با متخلفین در مراحل بعدی برای ساماندهی این حوزه شد.

 مدیر جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با عدم ارائه خدمات به استخر‌های غیرمجاز و کمک به بهره برداران مجاز یاریگر این اداره در راستای حفاظت از منابع آبی شهرستان و توسعه متوازن کشاورزی باشند.

هدف از برگزاری این جلسات این است که آب موجود را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا مردم کمترین دغدغه در مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعت داشته باشند ضمن اینکه باید کمبود آب را جدی گرفته و در مصرف بهینه و صحیح منابع آبی شهرستان بکوشیم.

تصرف حریم راه و حریم رودخانه‌ها از سوی برخی افراد ناآگاه و بعضا آگاه را سبب آسیب جدی به منابع طبیعی و فراهم کردن امکان ایجاد خسارت به مردم در حوادث غیرمترقبه خواند و بر ضرورت برخورد با متصرفین تاکید کرد.

آقای محمود محمودیان دادستان عمومی و انقلاب میانه با حضور در این جلسه بر ضرورت اقناع سازی بهره برداران از چاه‌ها و استخر‌های پلیمری از سوی کارشناسان امور آب شهرستان آن هم قبل از ورود پلیس؛ پرونده سازی و اجرای حکم تاکید کرد.

حفاظت از آب به عنوان منبع حیاتی وظیفه همه دستگاه‌ها است و صرفه جویی در مصرف آب نباید منحصر به مقطع زمانی یا بخش خاصی بوده باشد بلکه همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا ضمن مدیریت صحیح مصرف، بیشترین بهره وری از آب را داشته باشند.

جهت جلوگیری از ورود خسارت درهنگام جاری شدن احتمالی سیل باید نسبت به رهاسازی حریم و بستر‌ها با نظارت دادستانی اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار