چهل‌ونهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

ادامه درگیری ها در ماریوپل و تسلیم شدن شماری از عناصر افراطی اوکراینی

همزمان با ادامه درگیری‌ها در ماریوپل برای اخراج عناصر ملی گرای افراطی از کارخانه آزوف‌استال، شماری از این عناصر خود را تسلیم کردند.

چهل‌ونهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین از راه رسید و این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) تأکید کرد اهداف عملیات نظامی در اوکراین بی‌تردید محقق خواهد شد؛ پوتین با اشاره به این‌که مسکو بیش از این تحمل نسل‌کُشی در دونباس را نداشت، از عملکرد نیرو‌های روسیه در اوکراین تمجید کرد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس نیز تأکید کرد اگر عملیات نظامی روسیه مدت کوتاهی به تأخیر می‌افتاد، اوکراین ضربه شدیدی به خاک روسیه می‌زد. امروز روشن است که گریزی از این درگیری وجود نداشت و اگر عملیات نظامی به تأخیر می‌افتاد، پیامد‌های بسیار بدتری داشت.

پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر این‌که هدف غرب تبدیل اوکراین به پایگاه سرکوب روسیه است، گفت کی‌یف به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کمک های نظامی و امنیتی به اوکراین تا اواسط ماه میلادی جاری به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر پوتین را رد کرد و گفت که مذاکرات با روسیه به بن‌بست نرسیده است. وزارت امور خارجه ژاپن اما دیروز اعلام کرد توکیو در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ شخص و ۲۸ سازمان روسیه تصویب کرد. رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد مسکو قبل از جنگ اوکراین، سهم ارز آمریکا در ذخایر ارز‌های خارجی خود را کاهش داده است.


بیشتر بخوانید:


محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز سه‌شنبه اعلام کرد این سازمان توانایی تأمین کسری عرضه ناشی از تحریم های روسیه به بازار را ندارد. اعمال تحریم‌های فعلی و افزایش آن در آینده قطعاً می‌تواند یکی از بدترین شوک‌ها را به بازار جهانی نفت وارد کند. همچنین کلاس مولر، رئیس شبکه فدرال که مسئول تنظیم گاز و برق در آلمان اعلام کرد در صورت که روسیه گاز رو قطع کند، این کشور تنها تا اوایل پاییز گاز خواهد داشت.

از سوی دیگر نشریه بلومبرگ نوشت با افزایش قیمت مواد غذایی ناشی از اختلال در زنجیره تأمین، ‏بحران گرسنگی در جهان افزایش می‌یابد. دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد بحران غذایی ناشی از درگیری‌ها در اوکراین، ۸ تا ۹ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و قحطی گسترده به بار می‌آورد. همچنین جنگ اوکراین باعث افزایش قیمت کالا‌ها در جهان شده که این امر امنیت غذایی جهان را تهدید کرده است.

تحولات چهل‌ونهمین روز حمله روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، امتناع امانوئل مکرون، رهبر فرانسه از «نسل‌کُشی» دانستن کشتار در اوکراین و اشاره او به روس‌ها به عنوان مردمی «برادر» را محکوم کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، خبرگزاری‌های روسیه به نقل از وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و ۸۷ سناتور کانادایی گزارش دادند.

۲ سال پیش
کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

جو بایدن ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین را تأیید کرد که شامل هلی‌کوپتر و توپخانه برای تقویت دفاع این کشور در برابر تهاجم تشدید شده روسیه در شرق اوکراین است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان، درگیری در اوکراین را "تروریسم" خواند و گفت: «کسانی که مرتکب جنایت شده‌اند باید به دست عدالت سپرده شوند و این باید شامل کسانی شود که دستور داده‌اند.»

۲ سال پیش

تی‌آرتی گزارش داد، شهردار خارکیف می‌گوید بمباران روسیه در شهر اوکراین از روز سه‌شنبه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و گزارش‌ها نشان از تلفاتی ازجمله کودکان کشته شده دارد.

۲ سال پیش
درخواست همسر رهبر اپوزیسیون اسیرِ اوکراینی‌ها از اردوغان

خبرگزاری آر‌تی گزارش داد، همسر رهبر اپوزیسیون (مخالفان) اوکراینی از رئیس‌جمهور ترکیه خواست برای آزادی «ویکتور مدودچوک» که توسط سرویس‌های امنیتی اوکراین در بازداشت است، کمک کند.

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت، همسر مخالفان اوکراینی همچنین از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز خواست که فوراً شوهرش را آزاد کند.

۲ سال پیش
زلنسکی: نیازمند سلاح و سامانه پدافند هوایی برای جلوگیری از پیشروی روسیه هستیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت کشورش نیازمند سلاح، سامانه پدافند هوایی و تسلیحات سنگین برای جلوگیری از پیشروی روسیه است.

او همچنین گفت: روسیه توانایی حمله را دارد و لهستان، مولداوی و کشور‌های حوزه بالتیک در صورت شکست ما در رویارویی با روسیه، اهداف بعدی خواهند بود.

۲ سال پیش
تسلط کامل نیروهای روسیه بر بندر ماریوپل

خبرگزاری اینترفکس گزارش داد، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد بندر دریایی تجاری «ماریوپل» تحت کنترل کامل است.

 

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، روسیه می‌گوید که اگر حملات به قلمرو روسیه ادامه یابد، نیرو‌های روسی به مکان‌هایی که چنین تصمیماتی گرفته می‌شود «از جمله کی‌یف»، حمله خواهند کرد.

۲ سال پیش

سازمان ملل اعلام کرد آتش‌بس بشردوستانه در اوکراین در حال حاضر امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

۲ سال پیش

به گزارش آرتی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، فرانسه علاوه بر ۱۰۰ میلیون یورو که قبلاً تخصص شده است، کمک نظامی بیشتری به اوکراین اختصاص خواهد داد.

۲ سال پیش
انتقاد روسیه از تصمیم لهستان برای واگذاری اموال مسکو

به گزارش آرتی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از تصمیم اخیر لهستان برای واگذاری اموال مسکو به اوکراین، گفت: «این نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، آیا شما تا این حد فقیر هستید که شروع به سرقت از دیگران می‌کنید؟»

۲ سال پیش
اظهار تعجب صدراعظم آلمان از عدم پذیرش رئیس‌جمهور این کشور از سوی اوکراین

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نسبت به تصمیم ناگهانی دولت اوکراین برای لغو سفر فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان به کی‌یف ابراز تعجب کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، شولتس امروز در گفت‌وگو با رادیو RBB آلمان گفت: تصمیم کی‌یف در مورد لغو سفر اشتاین مایر تعجب‌برانگیز بود، اگر او را می‌پذیرفتند کار خوبی بود.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، شهردار خارکیف از کشته شدن ۶۰۰ غیرنظامی در منطقه خارکیف خبر داد که ۴۰ تن از آن‌ها کودک بوده‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از چین و سایر کشور‌ها خواست تا به پایان «جنگ فجیع» روسیه در اوکراین کمک کنند و هشدار داد که کسانی که به دنبال تضعیف تحریم‌های غرب هستند با عواقب آن مواجه خواهند شد.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید مذاکرات با اوکراین به صورت آنلاین ادامه دارد.

۲ سال پیش
مشاور زلنسکی: درخواست رئیس‌جمهور آلمان برای سفر به کی‌یف رد نشده است

نشریه بیلد در گزارشی اعلام کرد که «سرهی لشچنکو» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه امروز خود با خبرگزاری سی‌ان‌ان این‌که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخواست رئیس‌جمهور آلمان برای سفر به کی‌یف را رد کرده است، تکذیب کرد و گفت چنین چیزی صحت ندارد.

شب گذشته نشریه بیلد اعلام کرده بود که زلنسکی درخواست «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان، برای سفر به کی‌یف به همراه دیگر سیاستمداران اروپایی را رد کرد.

نشریه بیلد مدعی بود دلیل رد شدن درخواست اشتاین مایر روابط نزدیک او با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، و سابقه او به عنوان مدافع روابط نزدیک اقتصادی روسیه و آلمان است.

۲ سال پیش
شمار آوارگان اوکراینی به بیش از چهار و نیم میلیون نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از ۲۴ فوریه امسال تاکنون، بیش از چهار میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره و پناهنده شده اند.

به طور دقیق‌تر ۴,۶۵۶,۵۰۹ تا به امروز از مردم اوکراین آواره یا به دیگر کشور‌های جهان پناهنده شده اند. این رقم حدود ۴۰ هزار و ۶۷۹ نفر از آماری که در روز شنبه این هفته ارائه شده بود بیشتر است.اروپا از جنگ جهانی دوم به بعد تاکنون شاهد چنین هجوم پناهندگانی نبوده است.

حدود ۹۰ درصد از کسانی که از اوکراین فرار کرده اند زن و کودک هستند و مقامات اوکراین اجازه خروج مردان در سن نظامی را نمی‌دهند.بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، حدود ۲۱۰۰۰۰ غیر اوکراینی نیز از اوکراین گریخته اند و گاهی اوقات برای بازگشت به کشور مبدا خود با مشکلاتی مواجه شده اند.

بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت که در پنجم آوریل منتشر شد، سازمان ملل همچنین تعداد آوارگان داخلی را هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نفر تخمین زد.بنابراین، در مجموع، تقریبا ۱۲ میلیون نفر، یعنی بیش از یک چهارم جمعیت، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود یا با عبور از مرز برای رسیدن به کشور‌های همسایه یا با یافتن پناهگاه در سایر نقاط اوکراین شده اند.

تا قبل از این درگیری، جمعیت اوکراین یعنی در سرزمین‌های تحت کنترل کی‌یف بالغ بر ۳۷ میلیون نفر بود. این رقم جمعیت ساکن شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴، به خاک روسیه ضمیمه شد همچنین مناطق شرقی تحت کنترل جدایی‌طلبان طرفدار روسیه از همان سال نمی‌شود.

۲ سال پیش
آلمان اعلام کرد به پرداخت هزینه گاز روسیه به یورو ادامه می‌دهد

سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور در حال حاضر با ممنوعیت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا بر نفت روسیه مخالفت کرده است و به مخالفت خود با پرداخت هزینه‌های انرژی روسیه به روبل نیز ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تهدید کرده است که در صورتی که خریداران خارجی، هزینه‌ها را به روبل پرداخت نکنند، تامین گاز را متوقف خواهد کرد.

پوتین تلاش می‌کند تا در برابر تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها، شرکت‌ها، تجار و افراد مرتبط با کرملین، اقدام کند.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان در این باره گفت شرکت‌های آلمانی به پرداخت هزینه گاز روسیه به یورو ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
کرملین اظهارات بایدن را غیرقابل قبول خواند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کرملین اظهارات جو بایدن را که پوتین را به نسل کشی در اوکراین متهم کرده است، غیرقابل قبول خواند.

۲ سال پیش
معاون وزیر خارجه روسیه:با تلاش آمریکا و غرب برای کند کردن عملیات نظامی ما در اوکراین مقابله خواهیم کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: معاون وزیر خارجه روسیه گفت: با همه تلاش‌های آمریکا و غرب برای کند کردن عملیات نظامی در اوکراین مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش‌های غرب برای کند کردن عملیات ویژه ما و آسیب رساندن به یگان‌های روسیه، به شدت سرکوب خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه این مطلب افزود: هر وسیله حمل ونقل متعلق به ناتو که بخواهد تسلیحات به داخل اوکراین منتقل کند از اهداف مشروع ما خواهد بود.

۲ سال پیش
زلنسکی مدعی شد اگر اروپا در برابر روسیه اقدامی عملی نکند مسکو به کشورهای دیگر نیز حمله می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از اروپا خواست پیش از این که روسیه به کشورهای دیگر حمله کند، کاری انجام دهد.

۲ سال پیش

شبکه تلویزیونی الحدث تصاویری از سرنگونی یک فروند پهپاد اوکراینی در نزدیکی جزیره کریمه به دست نیروی دریایی ارتش روسیه منتشر کرد.

۲ سال پیش
کشف پهپاد‌های مجهز به تجهیزات پاشیدن مایعات در خرسون

نیرو‌های روسیه پهپاد‌های مجهز به تجهیزات پاشیدن مایعات در خرسون کشف کردند که احتمال می‌رود برای پاشیدن مواد سمی به نیرو‌های روسیه و غیرنظامیان در نظر گرفته شده بودند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، نیرو‌های ارتش روسیه هنگام تفتیش مقر یکی از واحد‌های نظامی در حومه خرسون که نیرو‌های اوکراینی آنجا را ترک کرده اند پهپاد‌های مجهز به منبع مایعات و تجهیزات پاشیدن مایعات کشف کردند.

یکی از نظامیان به آرتی گفت سه پهپاد کشف کردیم که محموله آن‌ها به حدود چهل کیلوگرم می‌رسد.

به گفته وی این پهپاد‌ها به منبع‌های پلاستیکی با گنجایش سی لیتر مجهز شده اند.

وی افزود دستگاه کنترل این پهپاد‌ها حاوی مختصات مواضع نیرو‌های روسیه و مناطق مسکونی بود که قرار بود محموله پهپاد‌ها در آنجا پاشیده شود.

احتمالا قرار بوده است از این پهپاد‌ها برای پاشیدن مواد سمی جهت خسارت زدن به نیرو‌های روسیه یا غیرنظامیان و زمین‌های کشاورزی استفاده شود.

۲ سال پیش
کشته شدن غیرنظامیان در دونتسک براثر حملات اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مقامات جمهوری دونتسک از کشته شدن شماری غیرنظامی و زخمی شدن دو نفر بر اثر ادامه گلوله باران شهر یاسینوواتا با موشک‌های گراد خبر دادند. مقامات همچنین از کشته شدن ۷۷ غیرنظامی طی ۵۶ روز گذشته خبر دادند.

پلیس جمهوری دونتسک نیز اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت شهر را گلوله باران کردند که بر اثر آن شماری غیرنظامی کشته و ۹ نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند. مقامات دونتسک همچنین از انتقال حدود ششصد غیرنظامی از ماریوپل خبر دادند که بیش از یکصد تن آن‌ها کودک بودند.

پلیس دونتسک همچنین از کشته شدن ۸۵ ملی گرای افراطی اوکراینی طی درگیری با نیرو‌های پلیس که دیروز روی داد، خبر دادند.
پلیس جمهوری لوهانسک نیز از کشته شدن ۱۳۵ نظامی اوکراینی خبر داد.

۲ سال پیش
مقام روسی: با تلاش غرب برای کند کردن عملیات نظامی مقابله خواهیم کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه: با تمام تلاش‌های آمریکا و غرب برای کند کردن عملیات نظامی در اوکراین مقابله خواهیم کرد. تلاش غرب برای کند کردن عملیات ویژه ما و آسیب رساندن به واحدهای روسیه به شدت سرکوب خواهد شد. هر وسیله حمل و نقل متعلق به ناتو که سلاح را در داخل خاک اوکراین حمل می کند، هدف قانونی است.

۲ سال پیش
ابراز امیدواری جوزپ بورل به کم شدن آتش جنگ اوکراین

به گزارش ایتارتاس به نقل از روزنامه ال موندو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه آن‌ها جنگ را ترویج نکرده و کمکی به گسترش آن نمی‌کنند، مدعی شد: سعی می کنیم دامنه درگیری ها را از غیر قابل کنترل شدن مهار کنیم تا کشورهای دیگر تحت تاثیر قرار نگیرند و نخواهیم گذاشت در این جنگ از سلاح های غیر متعارف استفاده شود.

بورل گفت: ما تلاش‌های دیپلماتیک زیادی انجام می‌دهیم، باید تلاش کنیم تا جنگ را هر چه زودتر خاتمه دهیم، اما برایمان مهم است که چگونه خاتمه یابد. ما از نظر نظامی به اوکراین کمک می‌کنیم، اگر سران اروپایی بگویند که اوکراین از ارزش‌های اروپا دفاع می‌کند یعنی آنها دارند از ما دفاع می کنند پس درست نیست که حالا بخواهیم کاری مغایر این باورها انجام دهیم.

۲ سال پیش
رکورد تورم در ماه مارس در اسپانیا

بر اساس آماری که مؤسسه ملی آمار اسپانیا (INE) روز چهارشنبه رسماً منتشر کرد. میزان تورم در این کشور در یک سال منتهی به ماه مارس به ۹,۸ درصد رسید که بالاترین سطح تورم در ۳۷ سال گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، مؤسسه ملی آمار اسپانیا در بیانیه‌ای نخستین برآورد موقت از تورم را که سی ام ماه مارس منتشر شد، تأیید و اعلام کرد این رقم در مقایسه با ماه فوریه که تورم سالانه به ۷,۶ درصد رسیده بود، "بیش از دو واحد افزایش یافته است.

مؤسسه ملی آمار اسپانیا همچنین خاطرنشان کرد: تورم در این کشور از ماه مه ۱۹۸۵ تا کنون به چنین سطحی نرسیده بود. این افزایش تورم را عمدتاً با افزایش بهای برق و سوخت و نیز با افزایش قیمت مواد غذایی، که با حمله روسیه به اوکراین تشدید شده است، مرتبط می‌داند.

شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) نیز که امکان مقایسه با سایر کشور‌های منطقه یورو را فراهم می‌کند، در ماه مارس ۹,۸ درصد بود.
بانک مرکزی اسپانیا در آخرین گزارش خود که در تاریخ ۵ آوریل منتشر شد، اعلام کرد نتیجه جنگ در اوکراین این است که در سال ۲۰۲۲ نرخ تورم به حد انفجار یعنی ۷,۵ می‌رسد. بانک مرکزی اسپانیا همچنین پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای کشور کاهش داد و رشد اقتصادی ۴,۵ درصدی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرد.

۲ سال پیش
انگلیس از افزودن دهها لیست جدید به تحریم های روسیه خبر داد

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) درخبری فوری گزارش داد انگلیس اعلام کرد ۲۰۶ لیست جدید را به فهرست تحریم های روسیه اضافه کرده است.

۲ سال پیش
شماری از روسای جمهور کشور‌های اروپایی عازم کی یف شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، مشاور رئیس جمهور لهستان روز چهارشنبه گفت، آندری دودا رئیس جمهور لهستان، روسای جمهوری لیتوانی، لتونی و استونی برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین راهی کی یف شدند.

یاکوب کوموچ، مشاور رئیس جمهوری لهستان در پیام توئیتری نوشت: کشور‌های ما از این طریق (سفر به اوکراین) حمایت خود از رئیس جمهور زلنسکی را به نمایش می‌گذارند. 

۲ سال پیش
اوکراین: هیچ گذرگاه بشردوستانه‌ای باز نخواهد شد

یک مقام دولتی اوکراین ضمن متهم کردن روس‌ها به نقض استاندارد‌های حقوق بین‌الملل که موجب خطرناک شدن اوضاع شده است، اعلام کرد اوکراین روز چهارشنبه هیچ گذرگاه بشردوستانه‌ای باز نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی‌یف، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت: متأسفانه ما امروز گذرگاه های بشردوستانه را باز نخواهیم کرد. اشغالگران در منطقه زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین، اتوبوس‌ها را مسدود کرده اند و در منطقه لوگانسک واقع در شرق کشور آتش بس را نقض می‌کنند. 
وی در ادامه اظهارات خود گفت: اشغالگران نه تنها به استاندارد‌های حقوق بشردوستانه بین المللی پایبند نیستند، بلکه نمی‌توانند به درستی نیرو‌های خود را در صحنه کنترل کنند. همه این موارد موجب شده است چنین سطحی از خطر در جاده‌ها ایجاد شود و ما امروز مجبور شویم از بازگشایی گذرگاه های بشردوستانه صرف نظر کنیم.

کی‌یف به گونه‌ای نظام‌مند روس‌ها را به نقض آتش بس در راهرو‌های بشردوستانه متهم می‌کند، اما به ندرت پیش می‌آید که مقامات این کشور به طور کامل از گذرگاه های بشردوستانه صرف نظر کنند. آخرین تعلیق در مورد هرگونه تخلیه (غیرنظامیان) به ۲۸ مارس مربوط می‌شود.

در مواجهه با حمله قریب الوقوع روسیه به شرق اوکراین، مقامات محلی این کشور از ساکنان این مناطق خواستند خانه‌های خود را ترک کنند.

۲ سال پیش
پوتین: می‌توانیم انرژی را به کشور‌هایی که به آن نیاز دارند، صادر کنیم

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در خبر فوری گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: کشور‌های متعدد ارتباطات لجستیک با قطب شمال را قطع کردند که دشواری‌هایی برای ما ایجاد کرد. باید به سرعت برای تامین نیاز‌های دارویی شهروندان قطب شمال اقدام کرد. از دولت می‌خواهم شیوه‌های حمایت از کارگاه‌های کوچک و متوسط را بررسی کند. باید جاده‌های مواصلاتی گسترش یابد. می‌توانیم انرژی را به کشور‌هایی که واقعا به آن نیاز دارند، صادر کنیم.

۲ سال پیش
زلنسکی از صدراعظم آلمان استقبال می‌کند، از رئیس جمهور نه!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از دستیاران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت کی‌یف می‌خواهد اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به این کشور سفر کرده و متعهد شود که تسلیحات بیشتری را تحویل می‌دهد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان دیروز اعتراف کرد که به همراه دیگر رهبران اتحادیه اروپا پیشنهاد سفر به اوکراین را داده است، اما کی‌یف اعلام کرده که در حال حاضر از او استقبال نمی‌کند.

اقدام علیه اشتاین مایر، رئیس جمهور فعلی و وزیر امور خارجه سابق آلمان که اخیراً به دلیل موضع آشتی جویانه پیشین با مسکو عذرخواهی کرده، به طور گسترده در آلمان به عنوان یک توهین دیپلماتیک تلقی شد.

الکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین امروز به تلویزیون عمومی آلمان گفت که قصد زلنسکی توهین به برلین نبوده است. او گفت: «من فکر می کنم بحث اصلی متفاوت بود؛ رئیس جمهور ما از صدراعظم انتظار دارد که بتواند تصمیمات عملی مستقیم از جمله تحویل تسلیحات را اتخاذ کند.»

۲ سال پیش
انهدام ۳۸ زیرساخت نظامی دیگر در اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از انهدام ۳۸ پایگاه نظامی اوکراین در حملات نیروی هوایی روسیه خبر داد. همچنین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی این وزارتخانه از کشته شدن ۱۲۰ نفر از نیرو‌های نظامی اوکراینی در لوهانسک خبر داد.

۲ سال پیش
هشدار اوپک به اروپا درباره قطع واردات نفت از روسیه

شبکه تلویزیونی آرتی گزارش داد سازمان کشور‌های صادرکننده نفت -اوپک- هشدار داد: در صورتی که اتحادیه اروپا اقدام به قطع واردات نفت از روسیه نماید، ممکن است با کمبود بی سابقه سوخت مواجه شود.

بر اساس این گزارش، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک اعلام کرد: ما احتمالا شاهد از دست رفتن بیش از هفت میلیون بشکه نفت روسیه در روز خواهیم بود که این موضوع از تحریم‌های کنونی یا آتی این کشور یا دیگر اقدامات داوطلبانه نشأت می‌گیرد. با توجه به چشم انداز کنونی تقاضا، جایگزین کردن این حجم از نفت تقریبا غیرممکن است. 

۲ سال پیش
داعشی‌های چشم آبی، ویدئوی تبلیغاتی نئونازی‌های اوکراین علیه روسیه

کانال تلگرامی شبکه الاتحاد ویدئویی را از یک برنامه تبلیغاتی در تلویزیون اوکراین منتشر کرد و آن را «نسخه اروپایی داعش با چشم‌های آبی» نامید. در این ویدیو زنی با تاجی از گل‌های سرخ و سیاه بر سر و داسی در دست، روس‌ها را به مرگ با روش داعش تهدید می‌کند و می‌گوید همه شما خواهید مرد و اجساد شما در زمین‌ها خواهد پوسید و طعمه حیوانات وحشی خواهد شد.
این ویدیو منتسب به نئونازی‌های اوکراینی است که به طور افراطی مخالف روسیه هستند. پیش‌تر پوتین اعلام کرده بود این افراد در جنگ اوکراین مردم را سپر انسانی خود قرار داده‌اند.

۲ سال پیش
عضو مجلس دوما: جامعه بین الملل شاهد خفت و خواری آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت و مبارزه با فساد در مجلس دومای روسیه گفت جامعه بین الملل شاهد خفت و خواری آمریکا در تلاشهایش برای اعمال فشار بر روسیه است، اما موضع مسکو نشان می‌دهد واشنگتن حتی از طریق اقناع هم هرگز قادر به جذب حامی برای خودش نخواهد بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، آدالبی شخاگوشف افزود آمریکا در تاریخ معاصر زیاد متحمل خفت و خواری نشده بود، اما الان آمریکایی‌ها به سراسر جهان سفر می‌کنند و به اینترنت هم متوسل شدند تا برای خودش در برابر روسیه طرفدار پیدا کنند.
شخاگوشف گفت روسیه عملا از طریق گسترش ارتباطاتش نشان داده است که آمریکا با اعمال تحریم‌ها و فشارها، هرگز قادر به یکپارچه کردن شرکای بین المللی حول محور خود نخواهد بود.
وی افزود امروز روسیه به تنها مانع در برابر آمریکایی‌ها تبدیل شده است و آمریکا به سبب این مانع دیگر قادر نیست دموکراسی خودش را به بخش‌های دیگر کره زمین با توسل به زور وسایل نظامی منتقل کند.
این مقام روس تصریح کرد نقشه‌های آمریکا برای منزوی کردن روسیه هرگز محقق نخواهد شد.

۲ سال پیش
روسیه از تسلیم شدن بیش از هزار نیروی اوکراینی در ماریوپل خبر داد

وزارت دفاع روسیه ضمن تایید خبر تسلیم نیرو‌های اوکراینی گفت: «در شهر ماریوپول در نتیجه عملیات تهاجمی موفقیت آمیز نیرو‌های مسلح روسیه و واحد‌های پلیس جمهوری خلق دونتسک، هزار و ۲۶ نظامی اوکراینی به طور داوطلبانه سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند».
گفته شده در میان تسلیم شدگان ۱۶۲ افسر و ۴۷ سرباز زن هستند.
شهر ماریوپل از چند هفته پیش به محاصره نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است.

۲ سال پیش
مخالفت با درخواست اوکراین برای سخنرانی سفیر این کشور در پارلمان کنیا

کنیا با درخواست سفیر اوکراین در نایروبی برای ایراد سخنرانی در پارلمان این کشور به منظور کسب حمایت سیاسی از اوکراین علیه روسیه مخالفت کرد.
روسیا الیوم به نقل از روزنامه «Nation» چاپ کنیا نوشت، این کشور درخواست اوکراین برای سخنرانی در پارلمان کنیا را رد کرد.
این روزنامه به نقل از یک مقام عالی رتبه در وزارت امور خارجه کنیا نوشت: «به عنوان مثال، چرا آن‌ها نیاز به سخنرانی در پارلمان کنیا دارند؟ آیا چنین کاری قبلا سابقه داشته است»؟
این روزنامه همچنین به نقل از دیگر مقامات وزارت امور خارجه کنیا نوشت: «کنیا در چارچوب سازمان ملل تصمیمات اصولی اتخاذ کرده است، این کشور نمی‌تواند در این منازعه، یک طرف را انتخاب کند چرا که وظیفه اصلی پایان دادن به این منازعه است».
به گفته این منابع، «آندره برافدنیک» سفیر اوکراین در نایروبی طی چند ماه گذشته سعی کرد با ریچل اومانو وزیر امور خارجه کنیا دیدار کند.
به نوشته این روزنامه، سفیر اوکراین به منظور کسب حمایت سیاسی از این کشور علیه روسیه در صدد ایراد سخنرانی در پارلمان کنیا بود و بعد‌ها با پیامی از جانب مقامات کنیا مواجه شد که این خواست اوکراین را بررسی خواهند کرد، اما هنوز پاسخ عملی به این درخواست داده نشده است.
در همین حال، این روزنامه نوشت: نماینده وزارت امور خارجه کنیا در دوازدهم مارس با سفیر روسیه در نایروبی دیدار کرد.
این روزنامه به نقل از یک مقام وزارت خارجه کنیا گفت: «در این دیدار‌ها هیچ چیز بدی وجود ندارد».

۲ سال پیش
دیدار قائم مقام پنتاگون با مدیران هشت شرکت اسلحه سازی آمریکا درباره اوکراین

وزارت دفاع آمریکا میزبان مدیران هشت شرکت بزرگ اسلحه سازی این کشور برای بررسی ارسال سلاح به اوکراین است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در جلسه پنتاگون با مدیران هشت شرکت بزرگ اسلحه سازی آمریکا، ظرفیت‌های این شرکت‌ها برای تامین نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین در صورت طولانی شدن جنگ به مدت چند سال، بررسی خواهد شد.
دو منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند در این نشست، تامین سلاح برای اوکراین و نیز برنامه ریزی برای جنگ طولانی تر، مطرح خواهد شد.
کتلین هیکس قائم مقام وزیر دفاع آمریکا در این نشست حضور خواهد داشت.
خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو مقام آمریکایی پیش بینی کرد دولت این کشور امروز کمک‌های اضافی نظامی به اوکراین به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار را اعلام کند. به گفته یک مقام آمریکایی، جو بایدن از اختیارات ریاست جمهوری خود در شرایط اضطراری، برای انتقال سلاح به اوکراین بدون موافقت کنگره، استفاده خواهد کرد.

۲ سال پیش
آمادگی روسیه برای فروش نفت به کشور‌های دوست

رسانه‌های روسیه روز سه شنبه به نقل از نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اعلام کردند مسکو آماده است نفت و فرآورده‌های نفتی را به «کشور‌های دوست در هر محدوده قیمتی» بفروشد.
خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرد، نیکولای شولگینوف به روزنامه روسی ایزوستیا (Izvestia) گفت قیمت نفت خام بین ۸۰ تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه اصولا امکان پذیر است، اما مسکو بیشتر بر حفظ عملکرد صنعت نفت متمرکز است.

۲ سال پیش
واکنش روسیه به ادعا‌های سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

سفارت روسیه در واشنگتن گفت که ادعا‌های ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کند، شواهدی را تایید نمی‌کند.

۲ سال پیش

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن گفت که بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در ماریوپل تسلیم شده اند.

۲ سال پیش
توقف مبادلات شرکت نفتی ویتول با روسیه

بلومبرگ به نقل از سخنگوی شرکت بازرگانی ویتول اعلام کرد این شرکت که بزرگترین تاجر مستقل نفت در جهان است، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ تجارت نفت خام و محصولات نفتی روسیه را به طور کامل متوقف کند.

۲ سال پیش
سیل تسلیحات آمریکایی به سوی اوکراین

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما به ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه پایبند هستیم. 

وی افزود: برای هر تانک روسی متجاوز به خاک اوکراین ما 10 موشک ضدتانک به این کشور ارسال کرده ایم. ارسال محموله های نظامی به این کشور به صورت روزانه ادامه دارد. 

۲ سال پیش
پیشنهاد زلنسکی برای تبادل اسرا

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین پیشنهاد داد یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین که در حال حاضر در اوکراین بازداشت شده است با اوکراینی‌هایی که روسیه آن‌ها را به اسارت گرفته است، معاوضه شود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین سخنان اخیر جو بایدن، همتای آمریکایی خود را که در آن عملیات روسیه به مثابه نسل کشی قلمداد شد، ستود.
زلنسکی تاکید کرد: «نامیدن چیز‌ها با نام آن‌ها برای ایستادگی در برابر شر ضروری است».

۲ سال پیش
افزایش بهای سوخت در آمریکا به دلیل تحریم های روسیه

وزارت کار آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس نسبت به ۱۲ ماه قبل ۸/۵ درصد جهش داشته است که بیشترین افزایش سال به سال از دسامبر ۱۹۸۱ تا کنون محسوب می‌شود. قیمت‌ها به دلیل مشکلات زنجیره تأمین، تقاضای فزاینده مصرف کنندگان و اختلال در بازار‌های انرژی و مواد غذایی دنیا به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین افزایش یافته اند.

گزارش دولت همچنین نشان می‌دهد، تورم از ماه فوریه تا ماه مارس به میزان ۱/۲ درصد افزایش یافته که از ماه ژانویه تا فوریه شاهد افزایش ۰/۸ درصدی است.

آمار و ارقام مربوط به تورم ماه مارس نخستین آماری بود که افزایش کامل بهای بنزین را که پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه رخ داد، ثبت کرد. حملات مسکو به اوکراین باعث تحریم‌های گسترده غرب علیه اقتصاد این کشور شد و بازار‌های جهانی غذا و انرژی را مختل کرد.

بر اساس گزارش انجمن حسابداری آمریکا، میانگین بهای هر گالن بنزین - ۴/۱۰ دلار - در مقایسه با سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است، اگرچه در چند هفته گذشته شاهد اندکی کاهش بوده است. این موضوع تحت تاثیر مستقیم تحریم های غرب علیه روسیه بوده است. 

افزایش بهای انرژی منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل کالا‌ها و قطعات در سراسر اقتصاد آمریکا شده که این نیز به نوبه خود به افزایش قیمت‌های بالاتر برای مصرف کنندگان کمک کرده است.

۲ سال پیش
پوتین: اروپا سگ آمریکاست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حمله‌ای شدیداللحن به اروپا گفت حتی اگر اروپا را سگ آمریکا یا سگ رئیس جمهور آمریکا هم بخوانیم سخن گزافی نگفته ایم.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، «ولادیمیر پوتین» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الکساندر لوکاشنکو» گفت: ما شاهد رفتار‌هایی از کشور‌های اروپایی هستیم که متاسفانه حاکمیت این کشور‌ها را در برابر آمریکا مخدوش می‌کند، حتی اگر اروپا را سگ آمریکا یا سگ رئیس جمهور آمریکا بخوانیم هم سخن گزافی نگفته ایم. واقعا صحبت کردن در این زمینه خجالت آور است، آنان می‌گویند روسیه کشور متجاوز است و به نوعی علیه روسیه متحد شده اند تا بتوانند به منافع آمریکا خدمت کنند. آنان همواره در خدمت منافع آمریکا هستند و امروز این خدمتگزاری رسواتر شده است. تدابیر و تصمیماتشان در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، برای خدمت به آمریکاست.

۲ سال پیش
زلنسکی: درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی نمی‌توان نتیجه گیری قاطعی داشت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: نمی‌توانیم درباره اینکه نیرو‌های روسیه در شهر ماریوپل از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند، نتیجه گیری قاطعی داشته باشیم.

پیش تر مقامات آمریکایی از احتمال استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی خبر داده بودند. 

۲ سال پیش
بایدن روسیه را به "نسل کشی" در اوکراین متهم کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی‏، روسیه را به "نسل کشی" در اوکراین متهم کرد.

بایدن با ادعای این که ۷۰ درصد تورم ماه مارس ناشی از افزایش قیمت سوخت‌هایی است که از پوتین (روسیه) خریداری شده است، در این زمینه ابراز تاسف کرد. وی تاکید کرد با دستورهای اجرایی که دارد از افزایش افسار گسیخته بهای سوخت جلوگیری خواهد کرد. 

 

۲ سال پیش
بازگشت صدها هزار آواره اوکراینی به کشور

اندری دمچنکو، سخنگوی نیرو‌های مرزبانی اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد بیش از هشتصد و هفتاد هزار نفر‏، از جمله شمار فزاینده‌ای از زنان و کودکانی که از آغاز جنگ به خارج فرار کرده بودند به کشور بازگشته اند.

اندری دمچنکو‏ گفت در حال حاضر روزانه ۱۵ تا ۳۰ هزار اوکراینی به کشور باز می‌گردند. به گفته وی، زنان‏، کودکان و سالمندان بیشتری نسبت به روز‌های آغاز درگیری‌ها در بین افرادی هستند که به کشور باز می‌گردند. در روز‌های اولیه فقط مردان برای جنگ با روسیه به اوکراین باز می‌گشتند.

دمچنکو به خبرنگاران گفت: ”آن‌ها می‌گویند از نظر آن‌ها اوضاع امن‌تر شده است‏ به ویژه در مناطق غربی و بیش از این نمی‌توانند در خارج از کشور بمانند. آن‌ها آماده بازگشت به کشور و استقرار مجدد در سرزمین خود هستند.“

۲ سال پیش
اوکراین: اروپا درباره تحریم روسیه بر سر دوراهی قرار دارد

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت کشور‌های اروپایی از تجاوز روسیه علیه اوکراین و نقض مبانی مورد نظر اروپا از سوی مسکو به شدت متاسف و نگرانند.

وزیر امور خارجه اوکراین افزود: کشور‌های اروپایی از یک سو تمایل دارند تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع و این کشور را مجازات کنند، اما از سوی دیگر در پی آنند تا از منافع ملی خود حمایت کنند به همین دلیل قادر نیستند به یکباره هر نوع تحریمی را علیه مسکو وضع کنند. چون چنین تحریم‌هایی به خودشان هم آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: با این حال باید گفت وقتی اروپا روسیه را تحریم کرد تنها در چارچوب حمایت از اوکراین گام برنداشت بلکه این تحریم‌ها در حمایت از خودشان هم به شمار می‌آید.

۲ سال پیش
پرایس: نگران استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین هستیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد احتمال حمله شیمیایی روسیه به اوکراین وجود دارد و واشنگتن از این موضوع نگران است. ما اقلام و تجهیزات محافظ در برابر حملات شیمیایی به اوکراین ارسال کرده ایم.

وی افزود: روسیه در اوکراین شکست خورده است. نیرو‌های این کشور در حال عقب نشینی هستند و تکنیک‌های روسیه نیز وحشیانه‌تر شده است.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: کی یف تسلط روسیه بر کریمه را به رسمیت نمی‌شناسد

دمیترو کولیبا، وزیر خارجه اوکراین در گفتگو با الحدث گفت درباره شبه جزیره کریمه باید بگویم که اوکراین هرگز اقدام غیر قانونی سال ۲۰۱۴ روسیه را در الحاق این شبه جزیره به خاک خود، به رسمیت نمی‌شناسند.

وزیر امور خارجه اوکراین افزود، البته روسیه در شبه جزیره کریمه حضور دارد، اما آنچه در عمل رخ می‌دهد یک چیز است و به رسمیت شناختن آن چیز دیگری است.

لازم به ذکر است که از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه‌پرسی در این شبه جزیره در جنوب اوکراین، کی یف،‏ واشنگتن، کشور‌های غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند.

۲ سال پیش
شلیک تانک روسی علیه اهداف اوکراینی

تصاویر نشان می‌دهد که یک تانک DNR، یک تک تیرانداز و مسلسل اوکراینی را در یکی از مناطق مسکونی ماریوپل منهدم می‌کند.

بیشتر این ساختمان‌ها تخلیه شده‌اند و غیرنظامی در آن‌ها وجود ندارد. با این حال تعداد قابل توجهی از آن‌ها به عنوان سپر انسانی توسط ملی‌گرایان اوکراینی استفاده می‌شوند.

۲ سال پیش

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بله، شما آنچه را که در اوکراین اتفاق می‌افتد به عنوان نسل‌کُشی توصیف کردید، مشخص شده است که پوتین در تلاش است ایده وجود اوکراین را از بین ببرد.

 

۲ سال پیش
‏شلیک تانک به سربازان اوکراینی

فیلم دیگری از زاویه دیگر، با فیلم قبلی سینک (همزمان) شده.

اوکراینی‌ها می‌گویند ‏شلیک تانک به سربازان، شلیک اشتباه تانک اوکراینی به خودی بوده است نه تانک روسی.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد داده است که یک مخالف طرفدار روسیه در توافق مبادله برای آزادی اسرای اوکراینی گنجانده شود.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد، انتظار می‌رود دولت بایدن ارسال تسلیحات اضافی به اوکراین را به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار اعلام کند.

۲ سال پیش

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، انفجار‌های مهیبی منطقه شمال شرق شهر خارکیف را لرزاند.

۲ سال پیش
رهبر اپوزیسیون اوکراین دستگیر شد

خبرگزاری آرتی نوشت، عکسی از ویکتور مدودچوک، رئیس شورای سیاسی حزب اپوزیسیون اوکراین با نام «برای زندگی»، در کانال تلگرامی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: «به لطف سرویس امنیتی اوکراین عملیات ویژه‌ای انجام شد. آفرین! جزئیات بعداً فاش خواهد شد.»

ویکتور مدودچوک، رئیس شورای سیاسی حزب اپوزیسیون اوکراین

ویکتور مدودچوک، رئیس شورای سیاسی حزب اپوزیسیون اوکراین 02

 

۲ سال پیش

به گزارش سازمان ملل بحران غذایی ناشی از درگیری‌ها در اوکراین، ۸ تا ۹ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و قحطی گسترده به بار می‌آورد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از دستگیری یک تاجر اوکراینی نزدیک به پوتین خبر داد.

۲ سال پیش
آمریکا: به ازای هر تانک روسی ۱۰ سلاح ضد تانک به اوکراین داده‌ایم

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: محموله‌های نظامی روزانه به اوکراین می‌رسند تا از توانایی نیرو‌های اوکراینی برای مقابله با روس‌ها اطمینان حاصل شود. به ازای هر تانک روسی ۱۰ سلاح ضد تانک در اختیار اوکراین قرار داده‌ایم.

۲ سال پیش

خبرگزاری تاس به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نوشت تحریم‌های آمریکا علیه آژانس فضایی روسیه تلاشی برای محدود کردن توسعه برنامه فضایی روسیه است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
باج دادن به آمریکا شرف داره به باج دادن به روسیه وچین بخصوص روسیه که قبلا نابودمون کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینیای احمق چطور حالیشون نیست امریکا دشمن جون خودشون و زن و بچه اشونه نه دوست و هم پیمان ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
کشته شدن غیرنظامی هااصلاخوب نیست خصوصا کودکان چه دراوکراین چه دریمن یافلسطین لطفا بی طرفانه تصاویر ویا فیلمهای درگیری روهم نشون بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کسیکه داره از جون زن و بچه اش دفاع میکنه افراطی نیست جهادگر فی سبیل الله است
Iran (Islamic Republic of)
نصیرون..
۱۳:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام.تا این زلنسکی دلقک یهودی دست نشانده امریکا رو دستگیر نکنید این جنگ تموم نمیشه.هر کجا و کدام کشور فرار کرده پیدایش کنید.تامام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
پوتین عجب حرف خوبی زد :
اروپا واقعا هم سگ امریکاست
البته با این حرف به سگ ها توهین نشه
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
پوتین وروسیه با این تجاوز به اکراین و تجاوزات قبلی به ایران،افغانستان و... روسیاه تاریخ خواهند بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جنگ را متوقف کنید .جنگ راه حل مسئله نیست .کشتارو متوقف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
بله دفاع از کشور = میشه ملی گرا افراطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین = مرکز فتنه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اولا این قدیرف کیه ؟ سبک مغز ؛ پوتین همون کسی بود که شهر تورا به توپ بست ، دوما مردک چیه مثل پیام بازرگانی میای و یه چیزی میگی و میری . تحلیل جنگ : این جنگ واسه چندین سال برنامه ریزی شده ، که خود روسیه دم به تله داد و باعث نابودی اقتصاد و نفوذ روسیه در منطقه خواهد شد ، و در نهایت روسیه به اهداف خود نخواهد رسید و مجبور به عقب نشینی خواهد شد ، جمهوری اسلامی نیز نبایستی روی یک مهره سوخته دل ببندد و باید سریعا مهرهای روس رو از راس کشور حذف کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خواهشا با این حرفا روس پرستان رو دلخور نکنید.چون حساب ویژه روی پوتین باز کردند.
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۱۰:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اروپا سگ آمریکاست و آمریکا سگ صهیونیست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
درگیری روسیه و اوکراین و تحریم روسیه برای ما یک درس خوب داره. روسها با تبدیل ذخایر ارزی و انبار کردن حجم انبوهی از طلا سالها خودشونو برای این وضعیت آماده کردند و هرچند در روزهای اول تحت شوک روانی اعلام تحریم ارزش روبل سقوط کرد ولی به مرور ارزشش بازیابی و حتی بهتر از زمان قبل از عملیات نظامی روسیه در اوکراین شد. بر عکس بعد از خروج ترامپ از برجام و دوبرابر شدن تحریمها دولت روحانی به خیال واهی کنترل قیمت طلا با سرازیر کردن مقدار زیادی سکه به بازار به ذخیره طلای کشور چوب حراج زد و همزمان با چاپ پول بدون پشتوانه و مغروض کردن دولت وضع به شدت بد شد. بهتره از روسیه یاد بگیریم و با کنترل نقدینگی و ذخیره طلا جلوی اینجور بازیهای آمریکا با اقتصاد ایران رو بگیریم. بیشتر ضربه‌ای که ما خوردیم از سیاستهای اشباه اقتصادی بود نه از تحریمهای غرب
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سیاستهاوشعارهای اشتباه رو بزارید کنار تا تحریم نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حالا خوبه همه میدونن روسیه مثل چی تو گل گیر کرده خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
درود بر پوتین
کاملا حرفش درسته
اروپا سگ آمریکا است
البته سگ حیوان بدی نیست نباید اسم سگ رو روی اروپا گذاشت (این ظلم به حیوان زبان بسته است)
اروپا از سگ هم کمتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز کسانی که تحت نفوذ روسیه قرار میگیرند عاقبتشون میشه کره شمالی - کوبا ویا ونزوئلا و سودان که گرسنگی و فقر و فساد و عقب ماندگی بیداد میکند.ولی مخالفان روسیه میشود ژاپن -کره جنوبی-سنگاپور و آلمان و مالزی که هرکدام برای خود قدرتی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
نخندون ما رو با این دروغ ها
متحدان آمریکا تایوان و اوکراین و فنلاند و..... به زودی کاملا نابود خواهند شد
ژاپن که برده و نوکر امریکاست
و یک گلوله جنگی اش هم مال خودش نیست

اون کره جنوبی هم از حمله احتمالی کره شمالی بسیار ترس و وحشت داره
چون کره شمالی یکی از قدرت نظامی برتر است
و موشک های اتمی بالستیک داره
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
وقتی اتفاقاتی که در آن بخش بزرگی از مردم و خاک ایران در زمان قاجار با تجاوز بدون دلیل روسها از کشور بزرگ ایران جدا شدوچه خونها از مردم میهنم در ایستادگی در برابر این تجاوزات به زمین ریخته شد وحمایت روسها از عراق در جنگ ایران وعراق به یادم میوفته ناراحت میشم ولی حمایت بدون دلیل منطقی یکسری هموطن بیخبر وخدای نکرده خائن به کشورم از این تجاوزات ددمنشانه روسها دلم رو به درد میاره.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

در دو جبهه شمال و جنوب مستقر می شویم ،
راه پیوستن به روسیه در شرق را باز می گذاریم ،
راه اختیار در روش کار را در غرب برای اروپا باز می گذاریم ،

پ ، ن ،
جبهه جنوب خطرناک است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا ایران با تجهیزات ومشاوره نظامی مخصوصا جنگ شهری به روسیه کمک نمیکنه در جنگ سوریه که دنیا در مقابل ایران وبشار بود روسیه به ایران از طریق هوایی کمک زیادی کرده
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۹:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چون اولا به ما ربطی نداره دوما ارتش روسیه کلاسیک هستش با مشاوره نمی شه تبدیلشون کرد به ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حرف مفت نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
شوروی کم به صدام کمک کرد؟!!!!!فقط سوریه بود که کمک کرد دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جنگ بین روسیه و اوکراین به ما ربطی نداره. همونطور که بر خلاف میل غربگداها نباید تو این ماجرا به ساز غربیها برقصیم از اونطرف هرگونه دخالت نظامی ایران به نفع روسیه هم اشتباهه. ماجرای اوکراین و روسیه به این سادگیها نیست و ریشه در تاریخی بیش از یک قرن داره و بیشتر خصومت به زمان حاکم شدن رژیم کمونیستی و قتل عام دهها میلیون انسان در شوروی سابق برمیگرده که تعداد زیادی بین ۷ تا ۱۱ میلیون از این کشته‌ها اوکراینی بودند و اوکراینیها امروز به اشتباه تمام و کمال روسها رو مقصر اون قتل عامها میدونند در صورتیکه خود روسها از قربانیان رژیم بلشویکی بودند که اتفاقا سران اون همه از هم قبیله‌های یهودی زلنسکی بودند که الان اوکراینیها با ساده لوحی تمام به ریاست جمهوری اوکراین انتخاب کردند. با توجه به تعصباتی که هر دو طرف روس و اوکراینی دارند برقراری صلح و رفع خصومت به این سادگی نیست و دخالت طرف ثالث در این ماجرا هم بنزین ریختن روی آتشه
-
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
عیزیز دل برادر جنگ اوکراین ربطی به منافع ملی ما ندارد درحالی که در سوریه به منافع ملی روسیه مربوط بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
افکار فاشیستی شما جنایتکاران آخرش ایران را به مخرب به تبدیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
باید بیشتر کمک پهبادی کرد تا پهبادهای ایرانی تو این جنگ کارایی خودشونو نشون بدند و به روز بشند.الان جنگ جنگ پهبادی هست.
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
کمک به متجاوز . این چه حرفیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
تنها راه احیا برجام و نجات دنیا اینه که اوکراین یا تسلیم بشه یا از صفحه روزگار محو بشه
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا براتون متاسفم که به این راحتی به محو شدن کشوری دل خوش میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
درود بر مسکو درود بر حقوق 15 میلیونی درود ایران
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
لعنت به جنگ لعنت به پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
همچنین لعنت به غرب و آمریکای جنگ طلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چقدر به اونایی که نونشون از مسکو میاد بر خورد خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
هر کی با شیطان همکاری میکنه رو نابود کن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
زلنسکی
۰۷:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
داداش یه بارم شده راجب از حمایت از اکران بنویس. جای دوری نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چه انتظارا داری همین که نمیگن اوکراین کلا تروریسته باید خداتو شکر کنی خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مگر اوکراین از ایران یکبار هم حمایت کرده ؟حمایت که نکرده بلکه همیشه مخالف ایران بوده.پس ایران چرا باید از اوکراین و آن رئیس جمهورش حمایت کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین که مزدور امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین و اوکراینی رو از ریشه بکن تا دیگه کسی جرأت نکنه همدست شیطان بشه
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من شیطانی بدتر از پوتین نباید باشه
آخرین اخبار