مطالعات طرح جامع گردشگری قزوین نیازمند به روزرسانی است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: به منظور تهیه نقشه راه گردشگری استان مطالعات طرح جامع این حوزه نیازمند به روزرسانی است.

نادر محمدی با اشاره به انجام مطالعات گردشگری قزوین در سال ۱۳۸۲، گفت در گذشته مطالعات طرح جامع گردشگری در استان قزوین انجام شده، اما به طور کامل و آنچه انتظار می‌رفته، نبوده است و از سوی دیگر با گذشت زمان نیازمند تغییرات و به روزرسانی این مطالعات هستیم.

برای انجام این مطالعات که از نیاز‌های مهم حوزه گردشگری قزوین به شمار می‌رود، نیازمند اختصاص اعتبارات استانی هستیم.

 در طرح جامع گردشگری سیاست‌ها و چشم انداز‌های کلان این حوزه و مسوولیت‌های هر بخش تعیین می‌شود و نیاز استان به امکانات، زیرساخت‌ها و خدمات از جمله مراکز اقامتی، بازار‌های گردشگری، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و مناطق نمونه گردشگری ترسیم و جانمایی خواهد شد.

استان قزوین از ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که می‌توان با عملیاتی کردن طرح جامع این حوزه از آن‌ها به خوبی برای توسعه و اشتغالزایی استان قزوین استفاده کرد.

محمدی با اشاره به نیاز استان قزوین به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، افزود: در سال جاری تلاش می‌کنیم تا با حمایت از سرمایه گذاران اجرای طرح‌های در دست اجرای حوزه گردشگری را برای رونق هرچه بیشتر این حوزه سرعت ببخشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار