پرونده بازسازی‌ها در منطقه زلزله زده فین تا سه ماه آینده بسته می‌شود

فرماندار شهرستان بندرعباس از بسته شدن پرونده بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده فین تا سه ماه آینده و تحویل کامل منازل مردم خبر داد.

محمد مرودی فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از منازل مردم زلزله‌زده اسکلت‌بندی شده و ۳۴۰ واحد نیز به مرحله ساخت سقف و ۳۰۰ واحد هم دیوار چینی شده است.

فرماندار بندرعباس گفت: مشکلی که موجب تاخیر در بازسازی‌ها شده در بحث انعقاد قرارداد‌ها و مباحث مالی بوده که با دستوری که استاندار هرمزگان صادر کرد بانک‌ها ملزم شده‌اند تا هر چه سریعتر تسهیلات بانکی را در اختیار بنیاد مسکن و مردم قرار دهند.

به گفته مرودی حدود ۲۲۵ واحد از منازل آسیب‌دیده متعلق به کسانی است که هم‌اکنون در چادر زندگی می‌کنند طبق ساز و کار فراهم شده قرار است مسکن آنها تا دو ماه آینده به صورت پایدار تامین شود.

بیست و سوم آبان پارسال هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای شدید به صدر اخبار رسانه‌ها آمد زمین‌لرزه‌ای با شدت بالای ۶ ریشتر آن با دو بار تکرار در کمتر از یک دقیقه با شدت ۶.۴ ریشتر و ۶.۳ ریشتر که صحنه‌های عجیب غریبی از ریزش کوه‌ها را ثبت کرد، اما با این که در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و استان‌های همجوار هم حس شده بود جز یک نفر تلفات جانی دیگری نداشت و حداقل از این حیث ختم به خیر شد، اما تا بیش از یک هفته پس‌لرزه‌های شدید آن با شدت بیش از ۴ ریشتر ادامه داشت و همین امر تا حدودی آرامش را از مردم ربوده بود.

تقریباً در کمتر از یک‌هفته کار بازسازی منازل مردم در مناطق زلزله‌زده آغاز شد و در مدت زمان کوتاهی با بهره‌گیری از تکنولوژی LSF اسکلت‌بندی بسیاری از منازل به اتمام رسید، اما بعد‌ها به دلیل تامین اعتبار ادامه کار با مشکل روبرو شد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.