به یاد خاطرات مجاهدان افغان؛

نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی در بیرجند گشایش یافت

از امروز نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی در محل نگار خانه سینما بهمن شهرستان بیرجند افتتاح و تا سه روز آینده ادامه دارد.

کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی گفت: نمایشگاه عکس از امروز تا سه روز آینده در محل نگارخانه سینما بهمن بر پا و ۴۶ اثر منتخب از ۴۰۰ عکس آرشیوی موجود از خاطرات جهادی حزب الله قندهار افغانستان در آن به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: این عکس‌ها برای اولین بار بعد از سی سال به نمایش گذاشته شده است و نمایان گر اتحاد ملت ایران و افغانستان در هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز است.

کریمیان گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به ۳۰۰ شهید افغانستانی از فاطمیون داشتیم و به طور کلی بیش از ۴ هزار شهید افغانستانی ذیل پرچم کشورمان جهاد کرده و به شهادت رسیدند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس سربازان افغان با پیروی از پیام امام خمینی بدون داشتن هیچگونه هویت رسمی ایرانی و با کمترین امکانات برای بیرون کردن نیرو‌های روسی و دفاع از ولایت جنگیدند.

او گفت: این نمایشگاه به همت سردار اسماعیلی که خود سال‌ها فعالیت نظامی و فرهنگی داشته اند و به اسم برادر شهید شان احسان اسماعیلی برپا شده است.

کریمیان گفت: این نمایشگاه نشان گر گوشه‌ای از اتحاد بین ایران و افغانستان و رفاقت دیرینه این دو کشور است.

برچسب ها: حوزه هنری ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار