۱۳ میلیارد ریال گاردریل در مهاباد به سرقت رفت

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: پارسال ۱۳ میلیارد ریال گاردریل حاشیه محور‌های مواصلاتی این شهرستان توسط افراد سودجو به سرقت رفته است.

رحمت نویدی نیا گفت: این میزان گاردریل در محور‌های مهاباد به سمت سردشت، مسیر جاده پسوه، و راه‌های روستایی صورت گرفته که هزینه زیادی را متحمل این اداره کرده است.

وی گفت: پارسال در مجموع ۶۵۰ پایه گاردریل، ۲۷۲ تابلو هشداردهنده و سیستم‌های روشنایی توسط برخی از افراد به سرقت رفته که در رازای مبالغ ناچیز و به صورت ضایعات به فروش می‌رسانند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: متاسفانه این سارقان به اهمیت نصب ابزار‌های راهنمایی رانندگان و گاردریل‌ها در حفاظت از جان مردم واقف نبوده و هر ساله بخشی قابل توجهی از گاردریل‌ها و سایر علایم و تابلو‌های رانندگی را به سرقت می‌برند.

نویدی نیا گفت: امکان بازرسی و نظارت برای جلوگیری از سرقت این اموال و به صورت ۲۴ ساعت در تمام محور‌های مواصلاتی مهاباد میسر نبوده و توان مالی اداره نیز برای جایگزین کردن همه آن‌ها کافی نیست.

وی گفت: شهروندان نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک یا مشاهده سرقت علایم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات کنار جاده‌ای از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری یا پلیس ۱۱۰ مراتب را گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.