فرماندار ملایر:

نهضت تولید و اشتغال‌آفرینی در ملایر آغاز شده است

فرماندار ملایر گفت: روند صدور مجوز‌ها تسهیل و به متقاضیان کسب و کار‌ها و طرح‌های تولیدی تسهیلات مناسبی پرداخت می‌شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: نهضت تولید و اشتغال‌آفرینی در این شهرستان آغاز شده است و از مردم در خواست میکنم به این نهضت که به منظور فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه تولید و همچنین تحقق شعار سال است، بپیوندند.

سلمان اسماعیلی گفت: مردم این شهرستان می‌توانند متناسب با تجربیات، استعدادها، تخصص و علاقه‌مندی‌های خود به دستگاه‌های مختلف در حوزه کارآفرینی مراجعه کنند.

او گفت: هر فرد و متقاضی شغل و ایجاد کسب و کار که درخواست مجوز داشته باشد، پیرو حرکت خوبی که در کشور آغاز شده ما نیز روند را در صدور مجوز تسهیل می‌کنیم و متناسب با درخواست‌ها از ۲۰ میلیون تا ۲۰ میلیارد تومان، بدون محدودیت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: این تسهیلات به منظور حمایت از بخش خصوصی و پشتیبانی از کارآفرینی ارائه می‌شود و  از همه مردم به خصوص جوانان جویای کار دعوت می‌کنیم به این نهضت ملحق شوند تا شاهد رونق تولید و اشتغال در این شهرستان باشیم.

اسماعیلی گفت: از آنجا که سیاست اصلی دولت در کاهش تصدی‌گری و چابک‌سازی است و با توجه به اینکه فرصت‌های زیاد شغلی در مجموعه اداری شهرستان وجود ندارد، نهضت تولید و اشتغال آفرینی می‌تواند پاسخگوی نیاز جوانان در حوزه اشتغال باشد و بر این اساس سیاست اصلی ما نیز حمایت از بخش خصوصی است.

او همچنین از برگزاری میز خدمت در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور گسترش خدمات و تحکیم ارتباطات از سوی دولت خدمتگزار و مجموعه فرمانداری با بدنه عمومی مردم به ویژه قشر مستضعف، کمتر برخوردار، ساکنان مناطق روستایی و حاشیه نشین شهر، موضوع برگزاری میز خدمت در دستور کار فرمانداری قرار گرفت.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در همین منظور از ابتدای فروردین تاکنون با همراهی مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان فرمانداری، ۶ میز خدمت را برگزار کردیم و در بین مردم حاضر شدیم که آثار بسیار مثبتی را به همراه داشت.

۲۰ میلیارد تومان رهاورد ۲ میز خدمت در ماه مبارک رمضان

اسماعیلی بیان کرد: در برنامه‌های میز خدمت مردم بدون واسطه و تشریفات مسائل و مشکلات، انتقادات، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های خود را با مدیران در میان گذاشتند و در همان جا پیگیری‌ها و دستورات لازم صادر شد.

به گفته او این میز خدمت به واسطه شکل کار و مردمی بودن آن به صورت مستمر در دستور کار مجموعه مدیریتی این شهرستان است و یک حرکت جدید و پرقدرتی است که در ملایر شکل گرفته و این ارتباط بی‌واسطه همیشه جاری است و بدون شک رضایت‌مندی خوبی را در بین مردم ایجاد کرده است.

فرماندار ویژه ملایر گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان سه میز خدمت در روستای ازناو، منطقه حاشیه‌نشین نفت سیاه و مسجد جامع در نماز جمعه ملایر برگزار شد و از نزدیک با مردم گفتگو کردیم.

اسماعیلی گفت: قبل از ماه مبارک رمضان نیز سه میز خدمت در شهر ازندریان و روستا‌های حسین‌آباد شاملو و علی‌آباد دمق برگزار و در بین مردم حاضر شدیم و متناسب با درخواست‌ها، شرایط، ظرفیت‌ها و اولویت‌های هر محله، منطقه و روستا، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او گفت: میز خدمت روستای ازناو بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مصوبه به همراه داشت و برخی پروژه‌ها همچون مجموعه ورزشی ازناو که در این روستا تعطیل بود و حتی بیش از ۱۰ سال راکد مانده بود، دستورات لازم برای تکمیل آن‌ها صادر شد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در میز خدمت منطقه کمتر برخوردار نفت سیاه نیز بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مصوبات فرهنگی و خدماتی به همراه داشت و تمام سعی و تلاش ما بر این است تا فاصله‌ای که این منطقه از لحاظ امکانات با دیگر مناطق شهری دارد، جبران شود.

اسماعیلی گفت: جبران عقب‌ماندگی در این مناطق نیازمند گذشت زمان است و یک شبه و یک ساله حل نخواهد شد و این تعهد و اراده ما است که باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا امکانات و خدمات بیشتری را به مردم این مناطق ارائه دهیم.

او گفت: کمک برای رفع نیازمندی‌های آموزشی و درمانی در حد بضاعت و توان مدیریتی شهرستان در دستور کار است و تلاش جدی ما بر افزایش رضایت‌مندی، امیدواری و اعتماد مردم است.

فرماندار ویژه ملایر همچنین گسترش خدمات و حمایت‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار داشت: به همین منظور در مجموعه کمیته امداد، بهزیستی و خانواده بزرگ گروه‌های جهادی، شاهد اهتمام جدی برای حمایت از اقشار نیازمند، مستمند و مددجویان ملایری هستیم.

به گفته او در تامین معیشت، ایجاد اشتغال و حمایت از این افراد پای کار هستیم و در صورت احراز شرایط به هر کدام از افراد زیرپوشش این نهادها، بدون محدودیت کمک‌های معیشتی و کمک‌هایی از جنس تسهیلات برای اشتغال‌آفرینی اعطا می‌شود.

اسماعیلی گفت: با جدیت تمام به دنبال پیگیری و اجرای مصوبات در میز‌های خدمت هستیم و در احقاق حق مردم هرگز کوتاهی نمی‌کنیم.

منبع :ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.