۲نفر با گاز مونوکسید کربن در همدان جان باختند

مردی ۵۱ ساله به همراه یک زن ۴۰ ساله در همدان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: شب گذشته یک زن و مردی برای گرم نگه داشتن فضای چادر اقدام به استفاده از پیک نیک کرده بودند که بی احتیاطی در استفاده از این وسیله گرمایشی و متصاعد شدن گاز مونوکسید کربن سبب مسمومیت و مرگ آن‌ها شد.

آرتین کمالی گفت: برخی از افراد به ویژه کارتن خواب‌ها و معتادان از چادر‌های مسافرتی استفاده می‌کنند که در اغلب مواقع به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی دچار گازگرفتگی و مسمومیت می‌شوند.

او گفت: چهار زن و ۱۰ مرد، پارسال بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در سال ۹۹ شامل هشت زن و ۱۴ مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و بیشتر در فصل زمستان این اتفاق می‌افتد.

کمالی گفت: علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم است و بر ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیت‌ها تاکید کرد.

او گفت: در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه، نباید تمامی روزنه‌های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب مسدود شود.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: باید از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم نگه داشتن محیط داخل خانه خودداری کرد همچنین کوچک بودن اندازه مجرای خروجی و لوله‌کشی مشترک شومینه برای چند واحد، باعث برگشت دود از شومینه روشن طبقات پایین به داخل شومینه خاموش طبقات بالاتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار