استاندار مرکزی:

مراسم شب قدر و راهپیمایی روز قدس حضوری برگزار می‌شود

مخلص الائمه از برگزاری مراسم شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در جلسه مدیریت کرونای استان با اشاره به هماهنگی و تدارک دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای نظارت و رعایت کامل دستورالعمل‌ها در مراسم معنوی ماه مبارک رمضان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مراسم لیالی قدر در شهر‌های قرمز در فضای باز و یا با ۳۰ درصد گنجایش در فضای مسقف، در شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد گنجایش و در شهر‌های زرد با ۷۰ درصد گنجایش اماکن سرپوشیده و مسقف در مدت زمان حداکثر ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور راهپیمایان روزه‌دار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهر‌ها و روستا‌های استا برگزا رمی شود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نماز عید سعید فطر هم در تمام استان اقامه خواهد شد.

در استان از جامعه هدف ۹۶% نوبت اول، ۸۹% نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و در نوبت سوم هم ۵۰ درصد تزریق واکسن داشته اند که علیرغم بالاتر بودن واکسیناسیون نوبت سوم استان از میانگین کشوری توجه هر چه بیشتر مردم برای شتاب گیری تکمیل واکسیناسیون ضروری است.

در جلسه مدیریت کرونای استان مرکزی بر ایجاد شرایط مطلوب و رعایت نکات بهداشتی برای بهره مندی مردم از مراسم معنوی ماه مبارک رمضان تاکید شد.

پیگیری راه اندازی سامانه پرداخت غیر نقدی کرایه اتوبوس در حمل و نقل درون شهری اراک، نظارت بهداشتی مستمر بر مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در پخش نذورات و افطاری‌ها در کنار آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی ضرورت تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله تاکیدات در ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی بود.

برچسب ها: شب قدر ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار