تصفیه ۱۶ میلیون مترمکعب فاضلاب شهری در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:۶۰ درصد فاضلاب تولیدی شهروندان زنجانی بصورت اصولی و بهداشتی جمع آوری و تصفیه می‌شود.

جزءقاسمی  گفت: هم اکنون ۳۹۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در شهر زنجان ایجاد شده است که حدود ۶۰ درصد فاضلاب تولیدی شهروندان بصورت اصولی و بهداشتی جمع آوری و تصفیه می‌شود. 

او می گوید: سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون مترمکعب فاضلاب شهر زنجان جمع آوری و تصفیه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ضمن اشاره به عقد قرارداد فروش پساب تصفیه خانه آب زنجان به شرکت راشا کاسپین گفت: روزانه ۱۲ هزار متر مکعب از پساب تولیدی تصفیه خانه شهر زنجان تحویل این واحد صنعتی شده و به همین مقدار در مصرف آب پاک این واحد صرفه جویی می‌شود.

او می گوید: نصب ۱۵۵ منهول فاضلاب سرقت شده برای جلوگیری از بروز حوادث برای شهروندان و سم پاشی بالغ بر ۶ هزار و ۹۱۰ منهول شبکه جمع آوری فاضلاب از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در شهر زنجان در سال گذشته بوده است.

جزء قاسمی گفت: ۳۲۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب به وسیله واتر جت شستشو داده شده و بالغ بر ۶ هزار منهول (آدم رو) نیز بازرسی و عیب یابی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: همسطح سازی دریچه‌های فاضلاب به تعداد ۸۸۸ عدد و رفع گرفتگی شبکه و انشعابات فاضلاب به تعداد ۸۸۶ فقره از دیگر خدمات بخش فاضلاب در شهر زنجان بوده است.

اوگفت: هم اکنون بیش از ۹۱ هزار خانوار در شهر زنجان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردارند و در سال گذشته افزون بر ۹ میلیارد ریال برای بهره برداری از شبکه جمع آوری و و خطوط انتقال فاضلاب این شهر هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.