روی باز اقامتگاه بومگردی در کنار شهر زیر زمینی سامن به روی مردم

اقامتگاه بومگردی در کنار شهر پنهان سامن به بهره برداری رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان در حاشیه افتتاح این اقامتگاه بومگردی گفت: اقامتگاه سنتی سامن در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته شده است.

او افزود: زمان شروع بازسازی اقامتگاه سال ۱۳۹۷ و تکمیل آن سال ۱۴۰۰ است.

مالمیر می گوید: ظرفیت اقامت این اقامتگاه ۱۱ واحد با ۵۰ نفر است و دارای فضا‌های جانبی موزه اشیاء مردم شناسی، صبحانه خوری و چایخانه و سایر قسمت‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: بیش از سه میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای بازسازی این اقامتگاه هزینه شده و برای پنج نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

مالمیر با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن، سومین اقامتگاه بومگردی شهرستان ملایر است، گفت: بومگردی‌ها یکی از مراکز اقامتی کم برخوردار کشور هستند که با سرمایه و ملک شخصی افراد ایجاد شده و تاثیر زیادی در رونق گردشگری به ویژه در روستا‌ها دارند.

شهر زیرزمینی سامن جنوب غربی شهرستان ملایر و در شهر سامن واقع شده‌است. این شهر در سال ۱۳۸۴ به‌طور اتفاقی کشف شد. باستان شناسان هسته اولیه شهر را متعلق به قبل از دوره اشکانیان می‌دانند که در طول تاریخ به وسعت آن افزوده شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار