برگزاری آیین اختتامیه احداث ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری

آیین اختتامیه احداث ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری، آیین اختتامیه احداث ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی و عملیات اجرای یک هزار و ۲۵۰ طرح محرومیت زدایی در استان برگزار شد.

سردار اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در این آیین از اجرای یک‌هزار و ۲۵۰ طرح محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف در استان خبرداد و گفت: این طرح‌ها در قالب طرح‌های مختلف در مناطق روستایی و محروم استان اجرا شد.


بیشتر بخوانید


رفع محرومیت یکی از برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن (ع) است.

مقاوم سازی هفت هزار و ۳۲۵ واحد مسکونی برای مددجویان

آقای محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: عملیات ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان از سال ۹۷ با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد استان آغاز شد که برآورد هزینه ساخت هر واحد مسکونی در آن سال ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

از این میزان ۳۵۰ میلیون ریال را کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت بلاعوض، ۳۰ میلیون ریال را بنیاد برکت و ۹۰ میلیون ریال نیز سهم آورده مددجویان بود که تامین شد و مابقی از محل اعتبارت بسیج سازندگی تامین و هزینه شد.

تامین مسکن یکی از شاخصه‌های مهم توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زیرپوشش این نهاد است، امسال نیز تفاهم‌نامه احداث ۴۰۰ منزل مسکونی با بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه محرومیت‌زدایی منعقد شد.

منازل مسکونی ساخته شده با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و سخت‌گذر احداث می‌شود.

در ۴۳ سال گذشته بیش از هفت هزار و ۳۲۵ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایمن و مقاوم سازی شده است، همچنین در این مدت ۳۷ هزار و ۳۳۳ واحد مسکن نیز تکمیل و بازسازی شد.

برای ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد نیز با همکاری سپاه و بسیج قرارگاه اشتغال در این نهاد فعال و ۱۵ کارگاه اشتغالزایی کوچک در سال گذشته ایجاد شد.

آیین اختتامیه ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی و یک‌هزار و ۲۵۰ طرح محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار