کلاهبرداران از روش های مختلف در فضای مجازی فعالند

رئیس پلیس فتای استان همدان گفت:رمز‌های ساده صفحه های مجازی کاربران به راحتی هک و زمینه ای برای کلاهبرداری ایجاد خواهد کرد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: در پی شکایت شهروندان همدانی در خصوص هک صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کنندگان آن‌ها تحت نیاز مالی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دسترس پلیس فتا قرار گرفته شد.

او گفت: با ارائه مستندات که متهم با سو‌استفاده از ضعف امنیتی صفحه‌های اینستاگرام اقدام به هک و شروع به ارسال پیام جعلی کرده و با اقدامات فنی و بررسی‌های لازمه مشخص شد، متهم خانمی ۳۵ ساله اهل و ساکن یکی از شهر‌های تهران بوده است.

رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: با هماهنگی مقام قضایی و کارشناسان پلیس، موفق به شناسایی و دستگیری متهم شده است همچنین متهم در طی پروسه تحقیقات و بازجویی، جرم خود را انکار کرده بود، اما بعد از ارائه مستندات و ادله‌های انکار ناپذیر اعتراف خود را ثبت کردکه تا اکنون ۱۴ میلیون تومان از این طریق پول به حساب شخصی‌اش وارد شده است.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: توصیه می‌شود، برای جلوگیری از هک شدن حساب در شبکه‌های اجتماعی رمز تایید دو مرحله‌ای احراز هویت خود را فعال کنند و در صورتی که متوجه هک شدن حساب شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی شدند، اقدام به اطلاع رسانی آشنایان خودشان، جهت جلوگیری از کلاهبرداری سودجو‌ها کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار