مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی بوشهر:

طرح تحول نخلستان در ۳۴ هزار هکتار باغ استان بوشهر اجرا می‌شود

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح تحول نخلستان با هدف صرفه جویی در مصرف آب و افزایش عملکرد محصول در ۳۴ هزار هکتار باغ استان بوشهر اجرا می‌شود.

مسعود خوارزمی نیا گفت: طرح تحول نخلستان به عنوان یکی از طرح‌های ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و به تصویب رسیده و بعد از انجام مطالعات فنی و ارزیابی‌ها وارد فاز عملیات اجرایی شده است.

او می‌گوید: قرار است در قالب اجرای طرح تحول نخلستان ۳۴ هزار و ۲۵۰ هکتار شیوه‌های نوین آبیاری، اصلاح و بازسازی نخیلات درجه ۲ به میزان هفت هزار و ۴۲۲ هکتار، نوسازی و احیای ارقام نخیلات درجه ۳ به میزان ۱۱ هزار و ۱۳۳ هکتار و تدوین الگوی کشت در سطح ۱۵ هزار و ۶۹۵ هکتار انجام شود.

خوارزمی نیا اعلام کرد که در مرحله اول طرح در سطح ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار شامل دو هزار و ۴۰۰ هکتار در سعدآباد، شش هزار و ۵۰۰ هکتار آب‌پخش و هزار و ۲۰۰ هکتار در کُلُل تفاهم نامه‌ای بین نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و برنامه و بودجه منعقد شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون پایلوت ۱۷۰ هکتاری در بخش نخیلات آب‌پخش انجام شده و همچنین مطالعه، طراحی و شروع سامانه‌های نوین آبیاری در سطح دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد که شامل دو هزار و ۱۰۰ هکتار شبکه فرعی و مابقی شبکه درون مزرعه آغاز شده است.

خوارزمی نیا عنوان کرد که هزار و ۵۰ هکتار فاز اول مطالعه شبکه آبیاری زهکشی آب‌پخش و کلل به مساحت هفت هزار و ۷۰۰ هکتار نیز آغاز شده که انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم از محل اعتبارات سفر تا هفته دولت به اجرا برسد.

او اعلام کرد که در خصوص دشت شبانکاره کل طرح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار است که با توجه به اجرای مناقصه قرار است وارد فاز اجرایی شود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.