کاهش ۵ درصدی بهای نفت خام در بازار انرژی

پس از آنکه صندوق بین المللی پول اعلام کرد رشد اقتصادی در جهان کاهش خواهد داشت، قیمت نفت در معاملات جهانی روندی نزولی به خود گرفت.

صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد که تحولات سیاسی جهان و ادامه وضعیت فعلی می‌تواند موجب تورمی بی سابقه در بیشتر کشور‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از این رو بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۵.۲۲ درصد کاهش به قیمت هر بشکه ۱۰۷ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.
این در حالی است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با همین میزان کاهش به قیمت ۱۰۲ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه معامله شد.

بررسی داده‌های انرژی در جهان نشان می‌دهد با وجود اینکه اوپک پلاس تولید روزانه نفت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده باز هم با توجه به شرایط بی ثبات جهانی قیمت نفت خام نزولی است.

بسیاری از تحلیلگران علت اصلی این واکنش بازار انرژی را کاهش قابل توجه تولید نفت روسیه به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی می‌دانند.

بر اساس گزارش‌ها، روسیه در حال حاضر ۳۰۰ هزار بشکه کمتر از هدف خود در ماه مارس یعنی حدود ۱۰.۰۱۸ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده است.

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود گفته تورم آشکار می‌تواند تهدیدی جدی برای اقتصاد جهانی باشد. بسیاری از کارشناسان از آینده قیمت نفت به دلیل احتمال تحریم نفت و گاز روسیه و فشار بر بازار عرضه بیم دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار