نوع کنکور و متقاضیان ایران با جهان متفاوت هستند

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: باید برای سال ۱۴۰۳ بستر‌های لازم برای برگزاری یک آزمون هوشمند را فراهم کنیم.

حسن مروتی درباره هزینه‌های هوشمند برگزار کردن آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ گفت: نمی‌توانیم مبلغی را تعیین کنیم؛ چرا که هزینه‌ها تا سال ۱۴۰۳ تغییرات زیادی دارند. باید برای آزمون در سال ۱۴۰۳ بستر‌های لازم برای یک آزمون هوشمند را فراهم کنیم که مهمترین آن، مسائل سخت افزاری است و باید سالن‌هایی را تجهیز کنیم که مجهز باشند به دستگاه‌هایی که بتوان سوال‌ها را به راحتی به آن ها منتقل کرد.

به گفته وی این امکانات به عنوان مثال در دانشگاه پیام نور فراهم هستند و این دانشگاه اکنون نیز امتحانات خود را به همین شکل برگزار می کند. دانشگاه آزاد هم با توجه به ساختمان‌هایش زیر ساخت‌های لازم را دارد.

او گفت: به شرکت‌های دانش بنیان نیز فراخوان‌هایی زده و با معاونت علمی ریاست جمهوری صحبت‌هایی شده است که شرکت‌هایی که می‌توانند چنین تجهیزاتی را فراهم کنند به ما کمک کنند تا ما این زیرساخت را آماده کنیم و هوشمند سازی عملی شود.

بعضی از کشور‌ها مانند چین و بعضی از آزمون‌هایی که در رشته‌های تخصصی برگزار می‌شوند به این شکل عمل می کنند.

او گفت: البته کشور‌های پیشرفته اروپایی نیز این مدل آزمون را دارند؛ اما نوع کنکور و متقاضیان ما خاص و با کشور‌های دیگر متفاوت هستند. نمی‌توان مقایسه درستی درباره این امر انجام داد.

به گفته وی تاثیر سوابق تحصیلی تا سال ۱۴۰۳ باید ۶۰ درصد باشد و آزمون‌هایی که سوابق تحصیلی را مشخص می‌کنند، باید چند بار در سال و آن هم به صورت استاندارد برگزار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار