تحول بزرگ زیست محیطی در کرج

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج گفت: احتمالاً امسال یا حداکثر سال آینده به مرحله جمع آوری یک روز در میان زباله ها از درب منازل خواهیم رسید و این یک اتفاق بسیار مهم زیست محیطی است.

آقای رضوانی گفت: اجرای پایلوت طرح جمع آوری یک روز در میان پسماندها از درب منازل در محله چهارصد دستگاه به صورت موفق اجرایی شده و بیش از ۷۰ درصد ساکنان همکاری لازم را برای  اجرای بهینه طرح داشته اند.

او گفت: اکنون در منطقه ۹ سراغ دومین محله خواهیم رفت و همین طور در سایر مناطق ۹ گانه نیز محلات پایلوت انتخاب شده اند و آموزشگران سازمان مدیریت پسماند ظرف ۴۵ روز آینده با حضور در درب منازل شهروندان و گفتگو با آنها، فرهنگسازی و مقدمه چینی را انجام می دهند تا ان شاء الله در همه محلات پایلوت پسماندها یک روز در میان جمع آوری شود.

آقای رضوانی گفت: جمع آوری روزانه زباله ها علاوه بر تحمیل هزینهِ گزاف به شهر و نیاز به منابع انسانی و مالی گسترده، مشکلات زیست محیطی به همراه دارد و زیبایی بصری شهر را مخدوش می نماید.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج  در تلاشیم تا با فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی بتوانیم به واسطه این طرح تولید روزانه زباله در کرج را کاهش دهیم و همین طور تفکیک زباله از مبداء را نیز نهادینه سازی نماییم.

برچسب ها: زباله ها ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.