بازگشایی ارگ کلاه فرنگی بیرجند تا یک ماه آینده

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی از بازگشایی درب ارگ کلاه فرنگی به روی علاقه مندان طی یک ماه آینده خبر داد.

علی رغم اینکه ارگ کلاه فرنگی بیرجند یکی از سرمایه‌های ملی و هویت بیرجند است، از سال‌ها قبل گرفتار وعده‌های عملی نشده برای آزاد سازی است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در زمینه بازگشایی این بنای تاریخی  گفت: تاکنون از اعتبار مورد نیاز برای مرمت، بهسازی، نورپردازی و دیوار کشی ارگ کلاه فرنگی بیرجند ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

او گفت: با تخصیص این میزان اعتبار، مرمت این بنای تاریخی از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

 شریعتی منش گفت: برای اتمام این کار حداقل به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است البته از ۱۴ فروردین ادامه کار مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند و جدا سازی آن از ساختمان فرمانداری آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در عکس‌های سال‌های گذشته از ارگ کلاه فرنگی، دو بادگیر در بالای ارگ مشاهده می‌شود که اکنون در بالای ارگ وجود ندارند، گفت: در تغییراتی که قبل از انقلاب در این بنا انجام شده است، بادگیر‌های مورد نظر حذف شده‌اند.

شریعتی منش گفت: در زمان بازسازی بنا، این باد گیر‌ها به همراه سر در ورودی ارگ کلاه فرنگی بازسازی خواهند شد.

او گفت: دیوارکشی اطراف ارگ کلاه فرنگی تا یک ماه آینده انجام خواهد شد و بر اساس تفاهم انجام شده امکان بازدید هم استانی‌ها، مسافران و گردشگران از درب فرمانداری و در کوچه کنار فرمانداری طی آینده نزدیک فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار