عمران خان: دولت جدید پاکستان حاصل تبانی با توطئه قدرت‌های غربی است

نخست وزیر سابق پاکستان با اشاره به اینکه دولت جدید پاکستان حاصل تبانی با توطئه قدرت‌های غربی است، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، دیروز پنجشنبه در میان آشفتگی‌های سیاسی پس از روی کار آمدن دولت جدید، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد و هشدار داد که اگر انتخابات زودهنگام برگزار نشود، تظاهرات گسترده و خروش مردم معترض، سرنوشت پاکستان را مشخص خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه دولت جدید پاکستان حاصل تبانی با توطئه قدرت‌های غربی است، هشدار داد برای احیای اقتصاد آسیب دیده با چالش بزرگی مواجه است.

خان در یک گردهمایی بزرگ متشکل از ده‌ها هزار نفر در شرق شهر لاهور، که سومین گردهمایی بزرگ مردمی برای افزایش فشار بر دولت جدید پس از زمان پایین آمدن از قدرت است، گفت: «هر کسی که اشتباه کرده است، تنها یک راه برای اصلاح آن دارد که انتخابات در اسرع وقت برگزار شود.»

خان از هوادارانش خواست که در صورت تاخیر در اجرای درخواست وی برای برگزاری انتخابات زودهنگام، آماده راهپیمایی به سمت اسلام آباد باشند. او گفت: منتظر فراخوان من باشید.

عمران خان هفته گذشته پس از رای عدم اعتماد در پارلمان پاکستان از سمت نخست وزیری برکنار شد. نخست وزیر برکنار شده پاکستان گفته است که هدف توطئه‌ای به سرکردگی آمریکا قرار گرفته به خصوص آنکه عمران خان درباره جنگ اوکراین موضعی گرفته بود که به مذاق واشنگتن خوش نیامد.

پیشتر نیز پاکستانی‌های مقیم انگلیس و آلمان در اعتراض به مداخله جویی‌های آمریکا در امور داخلی کشورشان، در برابر کنسولگری این کشور‌ها در لندن و فرانکفورت تجمع و تایید کردند با هموطنان خود در داخل پاکستان همراه هستند.

با برکناری عمران خان، شهباز شریف از سران احزاب مخالف دولت وی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. با این وجود عمران خان در واکنش به این رویکرد از طرفداران خود خواست به خیابان‌های بیایند و اعتراض خود را نسبت به دخالت‌های خارجی اعلام کنند.

با این فراخوان، ده‌ها هزار نفر از طرفداران عمران خان در شهر‌های مختلف پاکستان روز یکشنبه گذشته با پرچم‌های حزب او به خیابان‌ها آمدند که اکثریت آن‌ها را جوانان تشکیل می‌داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار