زکات در سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشت

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت:هدف شورای زکات دقت در توزیع و شفاف‌سازی در این بخش است تا ارتقای سطح اعتماد عمومی را داشته باشیم.

صالحی گفت: در سال گذشته با همراهی امام جمعه دو دستاورد بزرگ ترویج فرائض دینی و همچنین آموز‌ه‌های آن را در جهت بهره‌مندی نیازمندان داشتیم.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یک مقدار ناهماهنگی وجود داشت که شورای زکات به اذن مقام معظم رهبری و تشکیل یک موضوع نظام‌مند انجام شد، گفت: تقویت نظام اسلامی در رسیدگی به امور فقرا، ترویج انفاقات، گردآوری اطلاعات جامع از مؤدیان زکات از اهداف تشکیل شورای زکات بود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد که نسبت به سال پیش از آن ۲۷ درصد افزایش داشت، می گوید: ۶۵۸ روستا زکات دادند و تعداد مودیان نیز ۴ هزار نفر بوده است.

او  به استفاده از ظرفیت ۳۹ مبلغ هم اشاره کرد و گفت: طبق آنچه ابلاغ شده باید ۸۰ درصد زکات در امور نیازمندان هزینه شود که جهیزیه و مسکن بیشترین مصرف را داشته است.

صالحی گفت: برنامه‌ریزی شده که ۷۵ درصد از پوشش ساماندهی و جمع‌آوری زکات را داشته باشیم.

او می گوید: پایگاه‌ها و مساجد شهری و روستا‌ها دو مرکز جمع‌آوری زکات خواهند بود و مؤسسات نیز صرفا باید با آرم شورای زکات اقدام به جمع‌آوری کنند و در روستا‌ها نیز تاکید ما این بوده است که فقط مراکز خود روستا اقدام کنند و مؤسسات خیریه در این بخش وارد نشوند.

صالحی با بیان اینکه اگر مصلحت باشد زکات هر محل در همان منطقه هزینه شود، گفت: سال قبل جزوء سه استان برتر در حوزه زکات بودیم امیدواریم امسال نیز پیشرو باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.