داعش با ایجاد حملات تروریستی در پی ایجاد تفرقه، رعب و وحشت و رسیدن به اهدافشان هستند.

سید عابدین حسینی، فعال سیاسی افغانستان گفت: یکی از کارتهای بازی جدید آمریکا در منطقه پدید آوردن داعش شاخه خراسان است که در سال ۲۰۱۴ میلادی با شکستهای پیاپی این گروه در حوزه عراق و سوریه به پاکستان منتقل شد.

فعال سیاسی افغانستان گفت: فعالیتهای ویژه داعش شامل حملات انتحاری، ایجاد جنگهای مذهبی و قومیتی در حوزه پاکستان و افغانستان خواهد بود.

فعال سیاسی افغانستان گفت: اعضای اصلی داعش که در پاکستان مستقر هستند شامل سپاه صحابه، سپاه جهنگوی، حزب اسلام، حزب تحریک طالبان می باشد.

حسینی با اشاره به خطرناک بودن این پروژه گفت: اولین رهبر داعش شاخه خراسان حافظ سعید خان، رهبر تحریک طالبان پاکستان است که بیشترین فعالیتهایش در محدوده میانمار، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان خواهد بود.

حسینی هدف این گروه تروریستی را ایجاد ناامنی و سوریه سازی در شرق خاورمیانه و ضربه زدن به قدرتهای بزرگ مثل چین و روسیه میداند. 

همچنان حوزه فعالیت این گروه در افغانستان در محدوده بدخشان، زابل، جوزجان، فاریاب و ننگرهار است که با ایجاد حملات تروریستی به مکاتب، مساجد و محل تجمع و مردمهای اقوام مختلف سعی در ایجاد تفرقه، ایجاد رعب و وحشت و رسیدن به اهدافشان را دارند.

فعال سیاسی افغانستان با اشاره به هزینه های سنگین این گروه گفت: تمویل مالی شاخه خراسان از طریق کشورهایی مثل عربستان، پاکستان و امارات خواهد بود که دستور اصلی آن از طریق کشورهای ناتو و آمریکا و با همکاری آی اس ای صورت خواهد گرفت.

حسینی پرورش یافتن این گروه را به منظور دنبال کردن اهداف آمریکا در منطقه میداند و گفت: این اهداف تنها از طریق ناامن سازی منطقه، ایجاد رعب و وحشت و رقابتهای منطقه ای بوجود خواهد آمد.

برچسب ها: داعش ، انفجار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.