امدادرسانی شش گروه عملیاتی هلال احمر به حوادث کوهستانی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: شش گروه عملیاتی این جمعیت به سه حادثه کوهستانی امدادرسانی کردند که این حوادث دو فوتی برجای گذاشت.

آقای کیانی گفت: در حادثه اول مبنی بر ایست قلبی فردی در کوه کلار، گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن با پشتیبانی گروه نگین به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه طبیعت گرد ۶۷ ساله اهل شهر ایذه قبل از حضور نیرو‌های امدادی به دلیل مشکل ایجاد شده فوت می‌کند و تلاش گروه کوهستان اعزامی برای احیای فرد حادثه دیده نتیجه‌ای نداشت و با همکاری کوهنوردان حاضر در صحنه، فرد فوت شده به پایین کوه انتقال و تحویل نیروی انتظامی داده شد.


بیشتر بخوانید


در حاثه دوم مصدوم ۶۵ ساله در اراضی اطراف روستای چشمه علی دچار افزایش فشار خون و درد در ناحیه قفسه سینه شده و گروه امداد و نجات پایگاه گدارکبک شهرستان بروجن در ساعت ۱۲:۰۰ به محل اعزام شدند.

نیرو‌های اعزامی پس از انجام خدمات امدادی مصدوم را به پایین مراتع منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند.

در سومین حادثه سقوط یک دختر ۱۸ ساله در آبشار لندی شهرستان اردل اتفاق افتاد، که به سرعت دو گروه به صورت زمینی و یک گروه به وسیله بالگرد در منطقه حضور یافتند.

با وجود سخت گذر بودن منطقه لندی، گروه‌های امدادی پس از طی کردن مسیر به آبشار لندی محل حادثه رسیدند، اما دختر جوان به دلیل ضربه به سر و خونریزی مغزی جان باخته بود.

عملیات انتقال کوهنورد فوت شده از سوی نیرو‌های امدادی و افراد محلی پس از چندین ساعت و گذر از مناطق سخت گذر به منطقه امن انتقال و سپس به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

کوهستان در عین زیبایی خود بسیار سرکش و خطرناک است که لازم است موارد ایمنی کاملا رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن رمضانی
۱۳:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخرین اخبار