عبور شاخص بورس آذربایجان غربی از ۱/۵ میلیون واحد

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت: شاخص تالار بورس استان از ۱/۵ میلیون واحد گذشت.

وحید جوادی گفت: در هفته ای که گذشت شاخص کل بازار بورس آذربایجان غربی با ۵۸ هزار و ۹۰ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم  یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۱۹ واحد رسید و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز همپای شاخص بورس ۷۲۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی می گوید: در هفته گذشته تعداد ۱۸۸ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۹۳۵ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر ۶۷۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۶۴۸ هزار ریال در بورس منطقه‌ای استان مورد معامله قرار گرفت، که ۴۸ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

به گفته این مقام بورسی در استان در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۲۰۷ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد.

در فروردین ماه  امسال با وجود کمترین روز کاری تعداد ۶۱۰ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۳۴ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر دو هزار و دویست میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که ۴۸ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.