اپل در هزینه های لابی کردن رکوردشکنی کرد

شرکت اپل برای لابی کردن در جلوگیری از ایجاد تغییرات در اپ استور هزینه سنگینی را متحمل شد و رکوردشکنی کرد.

اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۲.۵ میلیون دلار برای لابی‌های سیاسی هزینه کرده است، که رکورد بالایی است و در طرف دیگر این شرکت از جانب کنگره آمریکا با افزایش فشار ضد انحصار اپ استور مواجه است.

در سال ۲۰۲۱ این آمازون و متا بودند که مبالغ بی سابقه‌ای را برای لابی کردن هزینه کردند، در حالی که اپل کمتر هزینه کرده بود. اکنون پرونده‌های مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که اپل تلاش خود را برای مبارزه با قوانین پیشنهادی که می‌تواند به معنای تغییرات در اپ استور باشد، افزایش داده است.

طبق گزارش بلومبرگ، هزینه کرد ۲.۵ میلیون دلاری اپل، افزایش بیش از ۳۴ درصدی نسبت به هزینه ۱.۸۶ میلیون دلاری این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ و بیش از ۱۳ درصد بیشتر از رکورد قبلی ۲.۲ میلیون دلاری در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ است.

حتی با کاهش هزینه‌های کلی در سال ۲۰۲۱، اپل همچنان آنچه را که کمپین پاسخگویی و تاکتیک‌های لابی تهاجمی توصیف می‌کرد، به کار برد. این تلاش‌ها بیشتر در آریزونا، جورجیا و سایر ایالت‌هایی متمرکز بود که قوانین پیشنهادی، سیاست‌های اپ استور را تهدید می‌کرد.

اپل

اکنون در پرونده جدید مشاهده شده توسط بلومبرگ، اپل فاش کرده است که در مورد ده‌ها موضوع لابی کرده است. این‌ها شامل لوایحی مانند قانون بازار‌های برنامه باز است که مخالف الزام فروشگاه‌های برنامه به سیستم‌های پرداخت شخص ثالث است.

در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۲۲، گوگل نیز ۲.۹۶ میلیون دلار برای لابی کردن هزینه کرده، که این عدد ۳۴ درصد بیشتر از پایان سال ۲۰۲۱ است. مایکروسافت نیز ۲.۵ میلیون دلار هزینه لابی کردن کرده که ۲.۸ درصد بیشتر از سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ است.


بیشتر بخوانید


 

برچسب ها: لابی گری ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار