۱۰هزار بازدید از مراکز تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۰ هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی این استان انجام شده است.

مهدی حسینی گفت: در راستای استمرار طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و با هدف تحقق و صیانت از سلامت و امنیت غذایی در جامعه، حدود ۱۰ هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی این استان انجام شده است. 

او گفت: نزدیک به ۵۰ روز از آغاز طرح ملی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان می‌گذرد که در این مدت حدود ۱۰ هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز تهیه، توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی توسط تیم‌های دامپزشکی در استان انجام شده است.

او گفت: طی این بازدید‌ها حدود ۳۷۰ تن فرآورده خام دامی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط نامناسب ضبط و افراد متخلف طبق قانون به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که تعداد ۷۴پرونده قضایی تشکیل و حدود ۱۸ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی که عدم سلامت آن محرز بود معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت:  طرح مذکور تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و روند تهیه، توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی به صورت کامل تحت نظارت و بازرسی دامپزشکی قرار دارد و شهروندان می‌توانند با تهیه فرآورده‌های مورد نیاز خود از مراکز تحت نظارت دامپزشکی، از سلامت و حلال بودن آن اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی در سراسر استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.