صدور بارنامه فقط به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در راستای تحقق دولت الکترونیک از حذف فیزیک بارنامه و الکترونیکی شدن صدور بارنامه خبر داد.

رضا شیرین زاده با بیان اینکه طرح حذف فیزیک بارنامه از ۲۰ فروردین سال جاری در حال اجراست گفت: بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابه جایی کالا مورد استفاده قرار گرفته ومرجع تایید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در بارنامه الکترونیکی کلیه اطلاعات راننده، گیرنده، فرستنده و نوع کالا بصورت آنلاین شناسایی و درصورت ناقص بودن هریک از اطلاعات فوق صدوربارنامه امکان پذیر نخواهد بود گفت: با الکترونیکی شدن بارنامه راننده و صاحبان کالا می‌توانند کالای خود را از مبدا تا رسیدن به مقصد شناسایی و رصد کنند.

شیرین زاده حذف بروکراسی، کاغذ و همچنین رعایت کلیه حق و حقوق راننده در این سامانه را از مزایای مهم این طرح عنوان کرد و گفت:بارنامه به نوعی سند مالکیت کالا محسوب می‌شود و در این سامانه کلیه مندرجات و حقوق راننده قابل کنترل، پیگیری و نظارت برای دستگاه‌های ناظر و اداره کل است.

او اهم دستاورد‌های حذف فیزیک بارنامه را جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه دانست و اظهار داشت:آماده سازی برنامه‌های کاربردی برروی کامپیوتر و موبایل برای کنترل بارنامه در جاده‌ها و سایر مراکز مورد نیاز، هماهنگی با سازمان امور مالیاتی برای پیاده سازی دریافت حق تمبر از طریق درگاه پرداخت الکترونیک و ارسال داده‌های بارنامه الکترونیک برای دستگاه‌های مختلف از جمله ناجا و سازمان امور مالیالتی را ازدیگر اقدامات صورت گرفته برای حذف فیزیک بارنامه برشمرد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هرکالایی که از نقطه‌ای به نقطه دیگر حمل می‌شود باید دارای سند حمل ونقل و یا بارنامه باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
با سلام . بهتر هست مسئولین محترم سامانه ای رو تهیه کنند تا . وقتی بارنامه ای صادر میشه . بتونند مردم از اون طریق استعلام بگیرند رد و یا تایید کنند .
آخرین اخبار