معاون استاندار اصفهان:

۶۰۰ بنگاه تولیدی راکد در استان اصفهان وجود دارد

معاون استاندار اصفهان گفت: ۶۰۰ بنگاه تولیدی راکد در استان اصفهان وجود دارد که۱۶۰۰ واحد صنعتی به دلیل مشکلات هنوز نیمه تمام هستند.

امیررضا نقش شامگاه دوشنبه در جمع صنعتگران کاشانی ضمن اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان گفت: ۱۲ درصد جی دی پی کشور در استان محقق می‌شود و بالغ بر ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان مشغول به فعالیت هستند که در ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

او از استقرار حدود ۷۰ درصد فولاد کشور و ۴۰ درصد نساجی کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: این آمار و ارقام نشان از آن است که استان اصفهان استانی مستعد است و در طرف مقابل نیز چالش‌های این استان نیز متنوع و قابل توجه است.

حدود ۶۰۰ بنگاه تولیدی راکد در استان وجود داردکه حدود ۳۵ درصد از واحد‌های تولیدی استان اصفهان زیر ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند و از طرفی یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی نیمه تمام دارند که حدود ۸۰۰ واحد آن بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون استاندار اصفهان می‌گوید ۸۰ هزار شغل امسال استان اصفهان متعهد شده است که با توجه به این تعهد لازم است حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در استان اصفهان سرمایه‌گذاری صورت پذیرد و بخش خصوصی در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نقش گفت: ۵.۳ درصد از منابع بانکی کشور در استان اصفهان است و در رتبه دوم قرار داریم، اما متاسفانه ۳.۹ درصد از تسهیلات کشور در استان اصفهان است و این ضعف ما است و از این رو مشکل سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران برای تولید در استان باید شش برابر افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.