فرمانده انتظامی شهرستان دهلران خبر داد

دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در اینستاگرام خبر داد.

به گته سرهنگ منوچهر مکی  در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فردی ناشناس، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام‌قضایی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او گفت: با توجه به حساسیت موضوع، و اقدامات فنی و تخصصی عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان دهلران شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که پس از روبه‌رو شدن با مستندات پرونده و ادله دیجیتال انکارناپذیر به بزه ارتکابی معترف وانگیزه خود از ایجاد حساب کاربری جعلی پرونده بدست آوردن اطلاعات شخصی و ارتباط دوستی عنوان کرد.

او گفت: از کاربران می‌خواهیم مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی، کنجکاوی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، زیرا مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolicfata در بخش مرکز فوریت‌های سایبری، و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.