معاون اول رئیس جمهور:

شرکت پست نقش اساسی در جابجایی کالاهای مردم داشته باشد

محمد مخبر گفت: شرکت باید با توجه به افزایش کسب وکارهای اینترنتی و خانگی، نقش اساسی در جابجایی کالاهای مردم داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور از کارکنان شرکت پست خواست تا با تلاش برای ارسال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به درب منزل ایشان از برخی دلالی‌ها که باعث افزایش قیمت تمام شده یک کالا می شود، جلوگیری کنند.

وزیر ارتباطات هم که در این جلسه حضور داشت با تاکید براینکه باید فعالیت شرکت پست به سمت هوشمندسازی حرکت کند، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم به دنبال آن است که از فناوری‌های روز برای ارسال نامه‌ها و محموله‌های کالایی مردم حداکثر استفاده را کند.

پیش از این مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اهمیت هوشمندسازی پست در کشور تاکید کرد که فرایند هوشمندسازی باید در اکثر فعالیت‌های شرکت ملی پست اجرایی شود تا بر اساس آن هزینه‌ها کاهش یابد و سرعت خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشیم.

محمود لیائی درباره یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در شرکت ملی پست نیز ابراز داشت: در ایران چون شرکت ملی پست تنها اپراتور دولتی پستی است، مشابه حرکتی که در بانکداری الکترونیکی به نام کربنکینگ (Core Banking) یا سیستم یکپارچه بانکی شروع‌شده را باید انجام دهد.

 

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، به همین منظور از شرکت پستی DHL آلمان الگوبرداری کرده و مذاکراتی انجام داده‌ایم که امیدوارم علیرغم تحریم‌های موجود بتوانیم پیاده‌سازی کرپستینگ (Core posting) یا سیستم یکپارچه پستی را شروع کنیم و در صورت عدم همکاری این شرکت به دلیل تحریم‌ها از سایر کشورهای پستی ازجمله هند و چین بهره‌برداری می‌کنیم.

گفتنی است ، کرپستینگ یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری پستی است، یکپارچگی نرم‌افزاری چندین محصول با ماژول‌های مختلف که در حوزه‌های مشتری مداری و غیره تجمیع شده و در قالب یک پلتفرم با ماژول‌های مختلف، ارتباط و یکپارچه‌سازی آنها انجام می‌شود که مجموعه این سامانه‌ها را کرپستینگ می‌گویند.

اما عیسی زارع پور همچنین به روند و مراحل کاری شرکت پست اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگترین مرکز تجزیه مرسولات پست سال گذشته در تهران افتتاح شده و در مرحله قبول کالاها نیز سرویس ویژه ای برای کسب و کارهای اینترنتی و خانگی فراهم شده تا بدون مراجعه به شرکت پست مرسولات آنان در شبکه پست به گردش در بیاید و در بخش رهسپاری و توزیع هم برنامه هایی داریم تا با هوشمند سازی روند امور تسهیل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا باید بین ادارات و دستگاههای مختلف اصلا بی عدالتی و تبعیض وجود داشته باشد ؟؟؟؟!!!

و از آن بدتر چرا باید زحمتکش ترین ادارات کمترین حقوق و دریافتی را داشته باشند ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارمندان بیچاره ترین ، زحمتکش ترین و ضعیف ترین کارمندان جمهوری اسلامی از نظر مالی هستند !!!!
و این یعنی نفی عدالت و برابری توسط سیستم ناعادلانه پرداخت !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورم از کارمندان ، کارمندان شرکت ملی پست هست که به تایید عموم ملت زحمتکش ترین و مظلوم ترین کارمندان کشور هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله زحمتکش ترین کارمندان جمهوری اسلامی که تعطیلات رسمی نیز تعطیل نبوده کارمندان زحمتکش و بیچاره پست هستند ،
ولی مورد ظلم تمامی دولت های نجس از سازندگی تا شما قرار گرفته نه مانند بانک ها حقوق نجومی دارند و نه یک ریال تسهیلات دارند ولی کارمندان بانک و رباخانه ها که اقتصاد کشور را تورم زای شدید نموده اند و تولید و صنعت را نابود کرده اند و مردم را ورشکسته و فوق العاده بدهکار کرده اند علاوه بر حقوق نجومی ود تسهیلات مشخص هر ساله به اندازه ۳۰ ماه حکمشان تسهیلات ضروری اخذ می کنند !!!!!!!

آیا فقط برای کارمندان رباخانه ها ضروت در زندگی پیش می آید که انواع تسهیلات دارند ؟؟؟!!!!

یا به خاطر رانت های تسهیلاتی که به خودتون و خانواده ها و آشنایانتان می دهند این همه امتیاز از حقوق نجومی گرفته تا انواع تسهیلات را به آنها می دهید ؟؟؟!!!!
جناب معاون اول چرا باید آبدارچی توابع دیگر وزارات ارتباطات که بصورت رانتی و بدون آزمون جذب شده اند چند برابر کارمندان پست دریافتی داشته باشند ؟؟؟؟!!!
بنده با ۲۳ سال سابقه رسمی و مدرک فوق لیسانس حکمم زیر هفت میلیونه و دریافتیم هم همین حدودهست
ولی آبدارچی شرکت ارتباطات زیرساخت. تنظیم مقرارات ، پست بانک ، فناوری اطلاعات ، سازمان فضایی و بقیه توابع وزارات چندین برابر بنده دریافتی دارند !!!

ملت انقلاب کردند تا به بی عدالتی ظلم و تبعیض و اختلاف طبقاتی پایان داده شود چرا نتها این مهم انجام نشد ، شما دولت های پس از جنگ این اختلاف و تبعیض ها را تشدید کردید و می کنید ؟؟؟؟؟!!!!!

اگه پست ضرورتی نداره منحلش کنید و کارمندان بیچاره را شکنجه روحی و استثمار نکنید .
از فرهنگیان به خاطر تعداد و قدرت تاثیرگذاریشون می ترسید ، از دستگاههای مرفه و ثروتمندان به خاطر رانت های بیشماری که در آنها نهفته شده است و احتمالا به خودتون و خانواده و نزدیکاتون می رسه از جمله استخدام های بدون آزمون و مدیریت ها بدون احراز شایستگی و توان مدیریت ، حساب می برید و به آنها باج می دهید و عدالت و قسط را فدای ترس و رانت های رنگارنگ نموده اید و دستگاههای خدوم و زحمتکش مانند پست و کارمندان بیچاره آن را فراموش کرده اید !!!!!!

بله از ما کارمندان پست نمی ترسید و حساب نمی برید
ولی از آه مظلوم به درگاه خداوند قهار که کوبنده مفسدان هست نیز حساب نمی برید ؟؟؟؟؟!!!!
واقعا جای تاسف است .
بدانید صبر ملت مظلوم و کارمندان نجیب پست هم حدی دارد .
بالاخره ظلم و بی عدالت عواقبی دارد و مسئولانی مانند شما باید پاسخگوی آن باشید
چرا که نمی خواهید به ظلم ،اجحاف ، تبعیض و بی عدالتی پایان دهید !!!!
آخرین اخبار