شصت‌وسومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

پنتاگون: لفاظی‌های هسته‌ای روسیه خطرناک است

با ورود درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین به شصت‌وسومین روز خود، وزارت دفاع آمریکا اظهارات مقامات روسی درباره جنگ هسته‌ای را خطرناک دانست.

شصت‌وسومین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی آغاز شد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: «لفاظی‌های هسته‌ای روسیه "خطرناک" است.» وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد واشنگتن دیپلمات‌های خود را به اوکراین بازمی‌گرداند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای هشدار داده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد هیچ‌کس خواهان شروع جنگ جهانی سوم نیست و چین از حل‌وفصل درگیری اوکراین از طریق دیپلماسی حمایت می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش، با بیان این‌که «مسکو میزان نگرانی سازمان ملل از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را درک می‌کند» کودتای سال ۲۰۱۴ در اوکراین را عامل جنگ امروز در این کشور عنوان کرد.


بیشتر بخوانید:


رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روز گذشته با ادعای آن‌که اشغال روسیه برای اوکراین خطرناک است گفت سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل غیرطبیعی است.

روز گذشته همچنین لهستان مدعی شد شرکت گازپروم روسیه از توقف صادرات گاز خود به این کشور از روز چهارشنبه خبر داده است اما این شرکت این مسأله را رد کرد.

در میان تنش‌های روسیه و اوکراین که به دلیل دخالت‌های آمریکا و ناتو به درگیری نظامی ختم شد، ۳ کشتی جنگی ناتو روز دوشنبه وارد بندر تورکو واقع در جنوب غرب فنلاند شدند تا همراه با ناوگان این کشور یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. 

تحولات شصت‌وسومین روز حمله روسیه به اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: مشکل امنیت غذایی به سبب تجاوز روسیه به اوکراین بالا گرفته است.

۲ سال پیش
پرداخت پول گاز روسیه به روبل از سوی ۴ کشور اروپایی

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک فرد نزدیک به شرکت گازپروم روسیه، اعلام کرد چهار خریدار اروپایی گاز روسیه، بهای گاز را به روبل پرداخت کرده اند و ده تا خریدار نیز حساب‌هایی در گازپروم بانک برای برآوردن شیوه جدید پرداخت بازگشایی کرده اند.

این در حالی است که این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه نیز اعلام کرده شرکت انرژی انی ایتالیا (Eni) نیز آماده پازگشایی حساب بانکی به روبل در بانک روسی «گازپروم بانک» برای پرداخت بهای گاز روسیه است.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

  • تصمیم اتحادیه اروپا در مورد توقف دریافت عوارض گمرکی از صادرات ما به شکل گسترده‌ای از فعالیت اقتصادی ما حمایت خواهد کرد.
  • رئیس کمیساریای اروپا به من اطلاع داد که ششمین بسته تحریمی علیه روسیه در راه است.
  • بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه باید نفت این کشور را نیز شامل شود.
۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، وزارت دفاع روسیه به غرب هشدار داد که کی‌یف قصد دارد به زودی «جعلیات خونین» درباره «وحشیگری» روسیه منتشر کند.

۲ سال پیش

به گزارش بلومبرگ، شرکت انرژی ایتالیا آماده باز کردن حسابی برای پرداخت پول گاز روسیه به روبل است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ۳۸ پایگاه نظامی را هدف گرفتیم

شبکه آر تی گزارش داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های عملیاتی روسیه ۳۸ پایگاه نظامی اوکراین را ظرف یک روز هدف قرار داد که از این جمله ۱۷ پایگاه با موشک‌های دقیق بوده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین از مرگ ۲۱۰ سرباز اوکراینی و انهدام ۴۳ خودروی زرهی خبر داد.

۲ سال پیش

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ملاقات خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز پیش‌تر نوشته بود گوترش می‌گوید پس از سفر به مسکو وارد اوکراین شده است.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، مسکو روز چهارشنبه ۲۸۷ نماینده پارلمان انگلیس را از ورود به روسیه منع کرد و آن‌ها را به دامن زدن به «روس هراسی» در انگلیس متهم کرد

خبرگزاری رویترز نوشت، این اقدام با واکنش جدی بوریس جانسون مواجه شد.

۲ سال پیش
آلمان: توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان بر ما تأثیر نخواهد داشت

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان، هیچگونه پیامد منفی بر واردات گاز آلمان نخواهد داشت.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آنتونیو گوترش دبیرکل، سازمان ملل می‌گوید پس از سفر به مسکو وارد اوکراین شده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری آرتی، یک وزیر فنلاندی از تصمیم این کشور برای عدم پرداخت برای گاز روسیه به روبل خبر داد.

۲ سال پیش
پوتین: کی‌یف در سال‌های اخیر روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های سیاسی را در خیابان‌ها کشته است

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است کی‌یف از روش‌های کشتار روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های سیاسی در خیابان‌ها در سال‌های اخیر بسیار استفاده کرده است.

او همچنین گفت روسیه تمامی تلاش‌های خود را برای حمایت از افرادی که در کانال‌های دولتی و اینترنت فعالیت می‌کنند انجام می‌دهد.

۲ سال پیش
کرملین به ادعا‌های «باج‌خواهی گازی» اتحادیه اروپا پاسخ داد

خبرگزاری آرتی نوشت، روسیه می‌گوید تصمیمش برای الزام پرداخت هزینه به روبل برای دریافت گاز طبیعی ناشی از «اقدامات خصمانه بی‌سابقه» اتحادیه اروپا علیه مسکو است.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا روسیه را به باج‌خواهی گازی متهم کرد

به گزارش خبرگزاری آرتی، اتحادیه اروپا روسیه را به باج‌خواهی گازی متهم کرد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا تصمیم گازپروم برای قطع تحویل گاز به لهستان و بلغارستان را "غیرقابل قبول" خواند.

۲ سال پیش
ادعای وزارت خارجه آمریکا: پوتین فردی مطرود در سطح جهانی است

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد پوتین فردی مطروح در سطح جهانی است و روسیه بیش از هر زمان دیگری از لحاظ دیپلماتیک منزوی است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از هر فعالیت دیپلماتیک با اوکراین برای حل بحران حمایت می‌کنیم.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد: پیام بیشتر کشور‌ها به روسیه این است که تجاوز این کشور باید پایان یابد و و جنگ به نفع این کشور نیست.

۲ سال پیش
پوتین: غرب تشویق‌کننده «تروریسم» است

ولادیمیر پوتین: این غرب است که تروریسم را تشویق می‌کند که بزرگترین خطر برای جهان است. غرب امنیت کشور ما را هدف قرار داده بود و سعی در ایجاد تفرقه بین ما داشت اما به اهداف خود نرسید و شکست خود را نپذیرفت. غرب در تلاش است تا با اعمال تحریم ها علیه ما به برنامه های خود برسد، اما شکست خورده است. اقتصاد ما علیرغم تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که بر ما تحمیل شده، زنده مانده است و به محدودیت‌های خارجی و تلاش‌های غرب برای منزوی کردن ما پاسخ خواهیم داد.

او در ادامه اعلام کرد تمام عملیات نظامی در اوکراین برای امنیت جمهوری‌های لوهانسک، دونتسک و کریمه انجام خواهد شد.  اوکراین قصد حمله به دونباس و کریمه را داشت و به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای بود. عملیات روسیه در اوکراین ادامه دارد و به هیچ طرف ثالثی اجازه دخالت در درگیری را نخواهد داد. 

۲ سال پیش
نروژ قصد دارد تسلیحات سنگین به اوکراین ارسال کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر نروژ، ارسال سلاح به یک کشورِ در حال جنگ را برای کشورش تجربه جدید خوانده است؛ در حالی که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، محموله‌های تسلیحاتی غرب را برای اوکراین به مثابه ریختن نفت روی آتش دانسته و هشدار داده است، این محموله ها، هدف مشروع نیرو‌های روس خواهند بود.

نخست وزیر نروژ در پارلمان این کشور گفت: ارزیابی‌ها در خصوص ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین انجام شده و این، علاوه بر تسلیحاتی است که هم اکنون در حال ارسال است. به گفته او، محموله‌های قبلی سلاح به اوکراین رسیده است. از جمله تسلیحات ارسال شده، موشک‌های ضد هواپیما نوع ام ۷۲ و موشک‌های نوع میسترال است. نخست وزیر نروژ گفت که درباره جزئیات ارسال بیشتر تسلیحات سنگین به اوکراین به دلایل امنیتی صحبت نمی‌کند. نروژ همچنین قول داده است بیش از چهل میلیون دلار به یک صندوق ویژه خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی برای اوکراین، پول واریز می‌کند. او گفت جنگ کنونی برای امنیت نروژ نیز پیامد دارد و اینکه عضویت فنلاند و سوئد در ناتو یک موضوع بسیار مرتبط به نظر می‌رسد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه ۳ دیپلمات را از سفارت نروژ اخراج کرد

خبرگزاری اسپوتنیک عربی گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور ۳ دیپلمات را از سفارت نروژ در مسکو اخراج کرد.

۲ سال پیش

شهردار لویو: بیش از ۶.۵ میلیون اوکراینی برای فرار از بمباران روسیه از شهر‌های خود آواره شده اند.

۲ سال پیش

شهردار ماریوپل:
• جنگی که روسیه علیه کشور ما به راه انداخته است، عواقب آن به اروپا هم کشیده می شود.
• روسیه با رد جنگ و کشتار، کشورهای جهان را علیه خود متحد کرد.

۲ سال پیش
لاوروف: هدف از عملیات نظامی در اوکراین حفاظت از غیرنظامیان است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه برای حل وضع انسانی در اوکراین تلاش می‌کند. هدف از عملیات نظامی در اوکراین حفاظت از غیرنظامیان و مبارزه با سازمان های افراطی نازی است.

۲ سال پیش
یونان اعلام کرد گاز بلغارستان را تامین می‌کند

کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در گفتگوی تلفنی با همتای بلغارستانی خود از پیشنهاد یونان برای کمک به بلغارستان پس از قطع گاز روسیه به بلغارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، دفتر میتسوتاکیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست وزیر (یونان) گفت یونان به بلغارستان کمک خواهد کرد تا با شرایط جدید ناشی از تصمیمات روسیه در زمینه انرژی، کنار بیاید».

شرکت گازپروم روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد ارسال گاز به بلغارستان و لهستان را به علت عدم پرداخت هزینه‌ها به روبل، قطع کرده است.
یک منبع آگاه یونانی در این خصوص اعلام کرد ممکن است آتن به معکوس کردن جریان خط لوله ترک استریم، به صوفیه کمک کند، سازوکاری که پیشتر مورد استفاده قرار گرفته بود.

کریل پتکوف نخست وزیر بلغارستان خاطر نشان کرد به گفته میتسوتاکیس ارتباط گازی بین دو کشور که مدت‌های بسیاری به تاخیر افتاده بود باید تا ماه ژوئن آماده شود.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا عوارض گمرکی محصولات اوکراینی را بر می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، کمیسیون اروپا، به عنوان دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا، امروز اعلام کرد که برای کمک به اقتصاد اوکراین که در جنگ با روسیه بسر می‌برد پیشنهاد داده است که بر محصولات و خدمات وارداتی از اوکراین هیچ گونه عوارضی گذاشته نشود. در این حالت زمینه برای افزایش واردات محصولات وخدمات اوکراین به اتحادیه اروپا فراهم می‌شود و به اقتصاد این کشور نیز کمک قابل توجهی خواهد شد. البته برای اجرایی شدن این تصمیم باید ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا آن را تایید کنند. پیشتر نیز انگلیس هر گونه عوارض بر کالا‌ها و خدمات وارداتی از اوکراین را با همین هدف برداشته بود.

۲ سال پیش

شارل میشل،  رئیس شورای اروپا در واکنش به توقف صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان گفت: تصمیم گازپروم برای کاهش عرضه گاز به کشورهای اروپایی یکی دیگر از اقدامات تهاجمی روسیه است. ما در طول توقف تدریجی واردات انرژی روسیه متحد خواهیم ماند و از یکدیگر حمایت خواهیم کرد.

۲ سال پیش
 کرملین: روسیه تامین کننده قابل اعتماد انرژی است و هرگز باج خواهی نمی کند

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد خریداران انرژی تنها نیاز به افتتاح حساب جدید و عدم تغییر قیمت دارند و خریداران انرژی از قبل و به اندازه کافی از شرایط پرداخت جدید مطلع شده اند. حرکت به سمت روبل برای گاز روسیه ناشی از اقدامات غیردوستانه علیه روسیه است.

۲ سال پیش
تسلط نیروهای روسی بر روستاهای جدیدی در خارکف و لوهانسک

رسانه اوکراینی گزارش دادند: ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین از تسلط نیروهای روسی بر روستاهای جدیدی در خارکف و لوهانسک خبر داد.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اوکراین گزارش داد: توافقی برای دیدار روسای جمهور اوکراین و روسیه وجود ندارد.

۲ سال پیش
لهستان: روسیه امنیت انرژی جهان را هدف قرار داده است

نخست وزیر لهستان اعلام کرد:


• روسیه در تلافی تحریم ها، انتقال گاز مستقیم به لهستان را به حالت تعلیق درآورد
• روسیه نه تنها به اوکراین، بلکه به امنیت انرژی و غذایی کل اروپا حمله کرده است.
• ما برای توقف واردات گاز روسیه آماده ایم و سال هاست که خود را آماده کرده ایم.
• ساخت خط لوله گاز بالتیک که لهستان را به نروژ متصل می کند ظرف مدت 3 ماه تکمیل خواهد شد.

۲ سال پیش
روسیه 287 نماینده مجلس عوام انگلیس را تحریم کرد

الجزیره: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تحریم هایی را علیه 287 نماینده مجلس عوام انگلیس اعمال کرد و این تحریم ها در پاسخ متقابل به اقدامات لندن است.

روسیه به موجب این تحریم ها ورود ۲۸۷ نماینده مجلس عوام انگلیس به خاک خود را منع کرد تا این گونه اقدام مشابه لندن علیه نمایندگان روسیه را که از حمله کشورشان به خاک اوکراین حمایت کرده بودند، تلافی کند.

دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی در بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد ۲۸۷ نفر از ۶۵۰ نماینده پارلمان انگلیس از این به بعد حق ندارند وارد خاک روسیه شوند.

بر اساس این گزارش، شخصیت‌های مورد نظر که ورود آن‌ها به روسیه ممنوع شده است، بیشترین مشارکت را در اعمال تحریم‌های ضد روسی توسط لندن داشته اند.

۲ سال پیش
روسیه: غرب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را ابزاری برای اجرای راهبرد ژئوپلتیک خود می‌داند

روسیه بار دیگر تاکید کرد غرب و به ویژه آمریکا سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به عنوان ابزاری برای اجرای راهبرد ژئوپلتیک خود می‌دانند.
الکساندر شولگین نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به خبرنگاران گفت: «همکاران غربی ما به ویژه آمریکا و متحدانش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را به عنوان ابزاری برای اجرای راهبرد ژئوپلتیک خود می‌دانند و همین باعث اختلاف ما با آنهاست»

شولگین خاطر نشان کرد روسیه این سازمان را به عنوان نهادی برای جلوگیری از انتشار سلاح‌های شیمیایی می‌داند و ماهیت جهانی آن را ارج می‌نهد و به تلاش در چارچوب یک دستور کاملا فنی علاقمند است در حالیکه آمریکا و متحدانش شروع کرده اند قوانین جعلی را جایگزین قوانین بین المللی می‌کنند و این مساله در جایگاه این سازمان کاملا محسوس است.

وی با بیان اینکه اوکراین توانایی ساخت سلاح‌های شیمیایی را دارد گفت: «اگر آن‌ها در کی یف به فکر بازتولید سلاح هسته‌ای هستند چرا سلاح‌های شیمیایی را بازتولید نمی‌کنند، زیرا آن‌ها امکانات شان را از سال‌های قبل حفظ کرده اند و صنعت شیمیایی قوی دارند.» وی خاطر نشان کرد اوکراین به هر نحوی از برگ اقدامات تحریک آمیز در زمینه سلاح‌های شیمیایی استفاده خواهد کرد.

شولگین تلاش‌ها برای حذف روسیه از مشارکت در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پی سخنرانی‌های ضد مسکو را بعید ندانست و افزود: از نظر تئوری این سناریویی که در سوریه برای سلب حقوق و امتیازات آن براساس توافق شیمیایی استفاده شد ممکن است کشور‌های غربی بخواهند آن را درباره روسیه نیز تکرار کنند.

۲ سال پیش
زاخارووا: کشور‌های غربی برای ارسال سلاح به اوکراین با یکدیگر رقابت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشور‌های غربی بر سر امدادرسانی تسلیحاتی به اوکراین با هم رقابت می‌کنند.

او در شبکه یک روسیه گفت: به نظر من این کشور‌ها برای ارسال هر چه بیشتر سلاح و به طور کلی هر چیزی که بتوان با آن کشتار کرد، لجام گسیخته شده و وارد رقابت شدیدی شده اند، اما در عین حال ادعا می‌کنند که برای صلح تلاش می‌کنند و خصومت‌ها باید پایان یابد. از دیدگاه من این یک تضاد و پارادوکس است. موثرترین روش برای دستیابی به صلح تشویق روند مذاکره است.

۲ سال پیش
سرنگونی ۱۸ پهپاد در شرق اوکراین

شبکه الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ پهپاد اوکراینی را در شرق این کشور سرنگون کردیم.

۲ سال پیش
 تیراندازی از اوکراین به سمت روستایی در منطقه جدا شده مولداوی

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور منطقه جدا شده ترانس‌نیستریا مولداوی امروز اعلام کرد تیراندازی‌هایی از اوکراین به سمت روستای کوباسنا واقع در شمال ترانس نیستریا صورت گرفته است.

همچنین وزارت کشور منطقه جدا شده ترانس‌نیستریا مولداوی اعلام کرد پهپاد‌هایی را شب گذشته شناسایی کرده است که از اوکراین بلند شده بودند.

۲ سال پیش
اتریش پول گاز روسیه را به روبل می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، صدر اعظم اتریش اعلام کرد: با شرط روسیه برای پرداخت بهای گاز به روبل موافقیم.

۲ سال پیش
بلغارستان: اروپا به قطع گاز روسیه پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر بلغارستان اعلام کرد اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به او گفت که نقض قرارداد از سوی شرکت گازپروم روسیه در واقع مشکل همه اتحادیه اروپاست و این اتحادیه پاسخ مشترک خواهد داشت.

پیش از این وزیر انرژی بلغارستان مدعی شده بود صوفیه هزینه تحویل گاز برای ماه آوریل را به روسیه پرداخت کرده است و توقف عرضه گاز، نقض قرارداد کنونی خواهد بود.

۲ سال پیش
تسلط روسیه بر بخش‌های دیگری از اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه از آزادی بخش‌های مهمی از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و نیز بخش‌هایی از استان‌های خرسون، خارکیف، زاپاروژیا و نکلایف در جریان عملیات نظامی ویژه خبر داد.

«میخائیل میزنتسیف» رئیس مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه اعلام کرد زندگی عادی به تدریج به مناطق آزادشده بر می‌گردد و زیرساخت‌ها برای دادن خدمات لازم به مردم بازسازی می‌شوند.

۲ سال پیش
انهدام شمار دیگری از زیرساخت‌های نظامی اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه از انهدام ۳۲ پایگاه نظامی اوکراین با موشک‌های بسیار دقیق هوا به سطح خبر داد و افزود جنگنده‌های روسیه همچنین ۳۳ زیرساخت نظامی دیگر را منهدم کردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی این وزارتخانه همچنین از کشته شدن دویست تن از عناصر افراطی اوکراینی در این حملات خبر داد.

کوناشنکوف گفت: ۳۲ پایگاه نظامی اوکراین با استفاده از موشک‌های هوا به سطح هدف قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به بیست مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات نظامی، چهار انبار مهمات و تسلیحات در جمهوری دونتسک و نیز یک مرکز فرماندهی و دیده بانی گردان ۱۰۵ و دو آتشبار توپخانه اشاره کرد.

او افزود: جنگنده‌های روسیه همچنین ۳۳ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله ۲۳ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات نظامی را هدف قرار دادند. در این حملات چهل خودروی زرهی و یک قبضه توپ و یک خودرو نیز منهدم شدند.

کوناشنکوف ادامه داد: همچنین یک واحد پدافند ضد هوایی بوک ام-۱ نزدیک اسلاوینسک و سه انبار مهمات و سوخت منهدم شد. یگان‌های موشکی و توپخانه روسیه نیز یکصد مأموریت جنگی انجام دادند که طی آن پنج مرکز فرماندهی و ۸۱ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات و هشت قبضه توپ و دو موشک انداز و یک سامانه بوک ام-۱ منهدم شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: پدافند هوایی روسیه شش فروند پهپاد را در مناطق مختلف هدف قرار داد و سرنگون کرد.

۲ سال پیش
گازپروم عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد

به گزارش اسپوتنیک، گازپروم روسیه از توقف کامل صادرات گاز به بلغارستان و لهستان به دلیل عدم پرداخت بدهی به روبل خبر داد.

۲ سال پیش
انگلیس: فعالیت نیروی هوایی روسیه در جنوب و شرق اوکراین متمرکز است

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد، فعالیت هوایی روسیه عمدتاً بر جنوب و شرق اوکراین تمرکز دارد و از نیرو‌های زمینی این کشور پشتیبانی می‌کند. اطلاعات ارتش انگلیس افزود: روسیه به هدف قرار دادن مراکز نظامی و زیرساخت های لجستیکی اوکراین در سراسر این کشور ادامه می دهد.

اطلاعات ارتش انگلیس همچنین مدعی شد روسیه در انهدام موثر نیروی هوایی اوکراین یا سرکوب پدافند هوایی این کشور ناکام مانده است.

۲ سال پیش
روسیه: اروپا با بحران‌های سیاسی و اقتصادی مواجه می‌شود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد اروپا با بحران‌های سیاسی و اقتصادی مواجه خواهد شد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به اینکه سیاست‌های واشنگتن و نظام کی‌یف که وابسته به آن است، می‌تواند باعث فروپاشی اوکراین و تقسیم آن به چند کشور شود، افزود: سیاست‌های واشنگتن، سناریو‌های فاجعه باری برای بحران‌های جهانی در گذشته و نیز شرایط فعلی ترسیم می‌کند. شمار آوارگان اوکراینی در اروپا به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که این موضوع، خطر بحران‌های سیاسی و اقتصادی را در اروپا ایجاد می‌کند و باعث افزایش تورم و کاهش سطح درآمد شهروندان اروپایی خواهد شد.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای چند انفجار در بلگورود

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در بلگورود روسیه خبر داد. تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.

فرماندار منطقه بلگورود در این باره اعلام کرد: آتش سوزی در یک انبار مهمات در نزدیکی روستای رخ داد، اما تلفات جانی نداشت.

۲ سال پیش
وزارت دادگستری آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند

«مریک گارلند»، وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد از ابتکار پارلمانی برای این که دارایی‌های توقیف شده اولیگارش‌های روس به طور مستقیم به اوکراین داده شود، حمایت می‌کند.

مریک گارلند افزود: نخستین چیزی که ما باید انجام دهیم، مسدود کردن دارایی‌های روسیه است.

در آغاز ماه آوریل قانونگذاران کنگره از پیش نویس قانونی برای واگذاری دارایی‌های توقیف شده میلیاردر‌های روس به کی یف حمایت نکردند.

۲ سال پیش
روسیه ترانس‌نیستریا را بی ثبات می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، اوکراین به دنبال مجموعه‌ای از انفجار‌ها که بیم گسترش جنگ به کشور‌های همسایه را القاء می‌کند، روسیه را متهم کرد.

«میخائیلو پودولیاک»، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین با اشاره به نظامیان روس که از ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرده اند، در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد «روسیه می‌خواهد منطقه ترانس‌نیستریا را بی ثبات کند که این امر القاء می‌کند مولداوی باید منتظر پذیرش میهمان هایی باشد».

پودولیاک با دعوت به «کار کردن به شکل تیمی» برای این که کی یف «امنیت راهبردی منطقه را تامین کند» افزود «اگر اوکراین سقوط کند، فردا نیرو‌های روس در دروازه‌های «کیشیناو»، پایتخت مولداوی خواهند بود».

۲ سال پیش
انتقاد روسیه از ارسال افسار گسیخته تسلیحات به اوکراین

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشورهای غربی به طور افسار گسیخته در حال ارسال تسلیحات به اوکراین هستند. آنها بدین منظور در حال رقابت با یکدیگر هستند ولی در عین حال ادعا می کنند که به دنبال استقرار صلح و جلوگیری از تنش هستند.

آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال ارسال مدوام تسلیحات به اوکراین هستند. پیشتر دولت آلمان موافقت خود را با ارسال تسلیحات سنگین همچون تانک به کی یف اعلام کرده بود. 

۲ سال پیش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: لفاظی‌های هسته‌ای روسیه "خطرناک" است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد واشنگتن دیپلمات‌های خود را به اوکراین بازمی‌گرداند.

۲ سال پیش
روسیه: علاقه‌مند هستیم عملیات نظامی را در اسرع وقت تکمیل کنیم اما غرب مصمم است آن را تا آخر اوکراین بکشاند

به گزارش خبرگزاری ریانووستی مهمترین تحولات شصت‌ودومین روز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین به شرح زیر است:

  • پاتروشف (دبیر شورای امنیت ملی روسیه) گفت که روسیه علاقه‌مند است عملیات را در اسرع وقت تکمیل کند و خسارات را از همه طرف به حداقل برساند، در حالی که غرب مصمم است آن را تا آخر اوکراین بکشاند.
  • پوتین با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد و اهداف عملیات ویژه در اوکراین را برای وی تشریح کرد.
  • رئیس‌جمهور روسیه در مورد کوزوو به دبیرکل تذکر داد و اعلام کرد که مسکو این حق را دارد که به دونتسک و لوهانسک کمک نظامی کند.
  • در پایان این نشست، دفتر گوترش اعلام کرد که پوتین با مشارکت سازمان ملل و صلیب سرخ در تخلیه غیرنظامیان از آزوستال موافقت کرده است.
  • وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در نتیجه حملات هوایی نیرو‌های هوایی، ۲۰۰ ملی‌گرا و بیش از ۴۰ خودروی زرهی منهدم شد و ۴ انبار تسلیحات اوکراینی در نزدیکی اسلاویانسک و دروژکوفکا مورد اصابت موشک‌های دقیق قرار گرفتند.
  • وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کی‌یف حق حمله به تأسیسات نظامی در روسیه را دارد.
  • وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در این مورد، پاسخی از سوی مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف دنبال خواهد شد.
  • وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو آماده است ابتکارات سازمان ملل برای کاهش درد و رنج غیرنظامیان در اوکراین را بررسی کند، اگر آن‌ها واقعاً به این امر کمک کنند.
  • پوشیلین (رئیس‌جمهور جمهوری دونتسک) گفت که کارمندان بازداشت شده سازمان امنیت و همکاری اروپا اطلاعات نیرو‌ها و مواضع خود در دونباس را به آژانس‌های اطلاعاتی خارجی مخابره می‌کردند.
۲ سال پیش
لیز تراس: باید هرکاری برای شکست پوتین انجام دهیم

به گزارش الجزیره، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: روسیه برای اوکراین ویرانی به ارمغان آورد و ما باید هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم تا پوتین شکست بخورد.

۲ سال پیش
کاخ سفید: در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، کاخ سفید می گوید در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت، باید لفاظی‌ها را ملایم کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که روسیه به مقامات غربی درباره مداخله در جنگ اوکراین و وقوع جنگ اتمی هشدار داد. گرچه مقامات اوکراینی این ادعا را جدی نگرفته اند، اما مقامات سرویس جاسوسی آمریکا از بررسی این موضوع خبر دادند. 

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایا امریکا قبل از حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی تسلیم شده تهدید کرد؟ اگر کرد چرا؟ و اگر نکرد هم چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این سران آمریکا عجب پررواند. تنها رژیمی که از بمب اتم استفاده کرده رژیم آمریکاست تازه از تمام دنیا طلبکاره. اون زمان که از پیمان موشکهای میانبرد و آسمان باز و چند پیمان دیگه که برای جلوگیری از خطر درگیری اتمی بود خارج شدند باید فکر اینجا رو می‌کردند. آمریکاییها همیشه همینند. یکطرفه زیر عهد و پیمان میزنند و وقتی طرف مقابل تلافی کرد عر عر شون به آسمون بلند میشه. مگه روسیه تو مکزیک کودتا کرده و آزمایشگاه سلاح بیولوژیکی راه انداخته که الان آمریکا نقش طرف خوب ماجرا رو بازی می‌کنه؟ آمریکا چرا اینهمه پایگاه گوشه و کنار دنیا داره و کشورهای دیگه رو محاصره کرده؟ کدوم کشوره بعد از جنگ جهانی دوم به دهها کشور دیگه لشکرکشی کرده؟ از اینا پرروتر پدرشون شیطانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه به بن بست رسیده و مجبور به تهدید هسته ای شده است ولی از قدیم گفتن بزنی می خوری ، اینطور نیست که از سلاح هسته ای استفاده کنه و بقیه بشینن نگاه کنن ، حتما مقابله به مثل خواهند کرد و این به معنی ضرر سنگین روسیه در رویارویی هسته ای با غرب خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

درود بر روسیه ،
مرگ بر آمریکا

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر ایران

مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخر روسیه همه رو به فنا میده بازنده این جنگ روسیه و متحدینش هستند به خصوص ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
متوهم ما نه با روسیه هستیم و نه اوکراین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نوکران پوتین باید حرف شما را گوش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد. غربگداهای احمق خیال می‌کنند اگه کسی نوکر دربست غرب نباشه حتما نوکر روسیه است. شعور اینها همینقدره که نمیفهمند طرفداری ما از جبهه غرب در این موقعیت احمقانه‌ترین کاریه که میشه انجام داد. همین بیطرفی که تو این جنگ داریم بهترین کار ممکنه. ما نه از کار روسیه حمایت کردیم نه عین احمقها به دام نمایش مسخره غرب افتادیم ولی خدا رو شکر می‌کنیم این جنگ باعث وضع بد اقتصادی در اروپا و آمریکا شده. اینم از لطف خداست که کفار رو به هم مشغول کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما که از روسیه حمایت نکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۰:۴۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه دارد با چهل کشور که دارای قویترین سلاح ها هستند می جنگد
و اکراین هم تا آخر عمر باید قرض این چهل دزد را دهد و دشنام به زلنسکی.....!
و الان دیگر کشور آتش افروز روسیه نیست بلکه آمریکاست که مانع آتش بس شده و ارسال کننده سلاح به اوکراین...
و بیچاره ملت اوکراین........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر شما اکراین باید تسلیم می شد؟ پس چرا ما هشت سال جنگیدیم و تسلیم نشدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۷:۰۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون ما مستعمره روسیه نبودیم
تازه باید قسمت های جدا شده از ایران در دوران قاجار و پهلوی را هم می گرفتیم
اوکراین هم جزیی از روسیه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خطرناک شماهایین که دنیا رو بازیچه سیاستای خودتون کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که میدونین مجبورین پا رو دم شیر بذارین ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخ چی میشه یه شب بخوابیم صبحش بیدار بشیم ببینیم ناتو چند تا بمب اتمی ریخته رو سر روسیه و دیگه بعدش پوتینی نیست که دنیا رو تهدید هسته ای بکنه؟ به امید اون روز و نابودی دیکتاتوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سوپرمن اینو تو خواب دیدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساده لوح
فکر میکنی روسیه هم بیکار میشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اول یه نگاهی به تعداد بمبهای هسته‌ای روسیه بنداز بعد از بمباران اتمی روسیه توسط ناتو حرف بزن. روسیه موشکهای هایپرسونیک مجهز به کلاهک هسته‌ای داره که به محض شروع حمله از طرف ناتو به سمت شهرهای اروپا و وآمریکا سرازیر میشند. آمریکا احمق هست ولی بعیده اینقدر احمق باشه مستقیم با روسیه درگیر بشه اونم اتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

قرآن کریم :
شما را یاری نکنند و اگر به جنگ آنها بروید پشت می کنند ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت ب ذاته خرابت آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا نگو بگو دشمن بشریت آخه یک نقطه از دنیا پیدا میشه که این ابلیس خبیس آمریکا توش دخالت نکند و جنگ‌راه نینداخته باشه کل دنیا دارن از آمریکا مینالن بعد ادعای حقوق بشرو دارن بابا شما دخالت نکنید در امور بقیه ممالک دنیا جنگ درگیری درست نکنید پشتیبانی از حقوق مردم دیگه پیشکش خودتون
آخرین اخبار