طرح‌های صنعتی شهرضا در اولویت سفر ریاست جمهور به اصفهان

فرماندار شهرضا گفت: ظرفیت‌های جدیدی مانند شیمی پارک در منطقه پاتله و منطقه ویژه اقتصادی جزو طرح‌های دارای اولویت برای پیشرفت و اشتغال‌زایی شهرستان شهرضا است.

سید امیر جعفری در مورد واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی شهرضا که سازمان مسئول ندارندگفت: صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی شهرضا نیازمند تأمین سازمان مسئول هستند که می‌توانند به شهرک صنعتی خصوصی سوق داده شوند و با همکاری اداره صمت و شرکت شهرک‌ها دارای سازمان مسئول شوند.

او از فعال شدن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرضا خبردادو گفت: بیش از ۱۵ مورد از صنایع شهرضا که مشکل داشتند به ستاد تسهیل استان اصفهان معرفی شدند.

به گفته جعفری شهرضا به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، ظرفیت‌های جدیدی مانند شیمی پارک در منطقه پاتله و منطقه ویژه اقتصادی جزو طرح‌های دارای اولویت برای پیشرفت و اشتغال‌زایی شهرستان شهرضا است.

فرماندار شهرضا می‌گوید ظرفیت شهرک‌های صنعتی شهرضا تکمیل شده است و افراد بسیاری متقاضی زمین در شهرک‌های صنعتی هستند، همچنین شهرضا گلخانه‌های بسیار بزرگی دارد که محصولات آن به خارج از کشور صادر می‌شود، در شهرک رازی محصولاتی تولید می‌شود که به آسیای مرکزی و جنوب غرب آسیا صادر می‌شود.

نرخ بیکاری شهرضا در سال ۹۵، ۹.۸ درصد و استان ۱۲.۶ درصد بوده است و باید به ۴ درصد برسدهمچنین تعداد بیکاران شهرضا ۵ هزار و ۳۰۰ نفر برآورد شده است و سال گذشته شهرضا ۷۶۰ نفر تعدیل نیرو داشته است.

جعفری گفت: تعهد اشتغال شهرضا برای سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده است که برای ایجاد این اشتغال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم.


منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.