عشایر استان اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای بهره‌برداری اصولی و جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی عشایر استان از کوچ زودهنگام خودداری کنند.

محمود قلی زاده گفت: عشایر استان اردبیل برای بهره‌برداری اصولی از مراتع و جلوگیری از تخریب آن از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می‌گوید: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری و یا ورود دام بیشتر از تعداد تعیین شده در پروانه مرتع‌داری جرم محسوب شده و متخلفان به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از طریق مراجع قضایی ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

قلی زاده گفت: پروانه مرتع‌داری عشایر باید طبق مقررات برای سال جاری تمدید شده باشد و در هنگام استفاده از مراتع، پروانه مرتع‌داری و یا سند قرارداد اجرای طرح را به همراه داشته و در صورت لزوم به مأموران حفاظتی ارائه نمایند.

او می‌گوید: شورای اسلامی روستا‌ها و بهره‌برداران مراتع موظف هستند ورود دام‌های بدون مجوز به محدوده مراتع خود را به اداره منابع طبیعی تابعه اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مراتب را اطلاع دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی استان تاریخ درج شده در پروانه مرتعداری بوده وبا متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.