استفاده از ظرفیت ۱۸۰ میلیارد دلاری صادرات در استان قزوین

وزیر کشور با اشاره به صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری در استان قزوین گفت: باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای حل مشکل سرانه بهداشتی و تخت‌های بیمارستانی گفت: برای بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.

وحیدی افزود: بافت تاریخی قزوین باید بازسازی شود و در این زمینه کار‌های خوبی صورت گرفته که می‌تواند منجر به رشد سرمایه گذاری در استان شود.

سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک درمجلس شورای اسلامی خواستار شهرستان شدن الموت شرقی و غربی، طارم و محمدیه شد و گفت: این بخش‌ها از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند سیاهکلی با گلایه از عدم پیگیری‌ها در خصوص خسارت سیل سال گذشته در آوج و الموت گفت: متاسفانه تا الان خسارتی به سیل زدگان پرداخت نشده است.

او گریزی هم به راه‌های کوهستانی زد و گفت: متاسفانه بیشتر راهداری‌های این مناطق از فقر تجهیزات رنج می‌برند که باید برای سهولت در رفت و آمد مشکلاتشان برطرف شود.

فاطمه محمد بیگی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم میانگین عمر بیمارستان‌ها در قزوین را هفتاد سال عنوان کرد و گفت: متاسفانه در زمینه سرانه تخت‌های بیمارستانی با مشکل روبه رو هستیم که باید دراین زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

محمد بیگی افزود:از لحاظ جمعیتی ششمین استان پرجمعیت کشور هستیم، اما تقسیمات کشوری به نوعی مشکل دارد و محرومیت ما هم به دلیل همین عدم توازن تقسیمات به مشکل خورده است.

او با اشاره به محدودیت‌ها در برخی از مناطق استان از جمله طارم و الموت از وزیر کشور خواست شاخصه‌های مناطق محروم را بازنگری کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک همچنین به سرانه ورزشی هم گریزی زد و گفت: ورزشگاه ویژه‌ای برای بانوان در قزوین نداریم و برای راه اندازی سالن شش هزار نفری که می‌تواند میزبانی از مسابقات بین المللی را هم بر عهده بگیرد، نیازمند بیش از دویست میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.